#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هشت شهرستان استان مشمول طرح تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری شدند.

محمد علی زرنگ افزود: با توجه به احتساب نرخ باروری زیر ۲.۵ درصد، شهرستان‌های قاین، درمیان و نهبندان مشمول این طرح نشدند و متقاضیان در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، سرایان، بشرویه، طبس، خوسف، زیرکوه و سربیشه که تاریخ تولد فرزند آنان از یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد باشد می‌توانند در سایت ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: مبلغ وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۴۰ و ۶۰ میلیون تومان است و فرزند چهارم، پنجم و بیشتر از آن ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ چهار درصد دریافت می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر است گفت: دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است که با ۶ ماه تنفس برای شروع اقساط توسط متقاضی پرداخت می‌شود.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند به صورت غیر حضوری از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir نسبت به شرایط  نحوه ثبت نام اطلاع کافی کسب و پس از تعیین پذیرش و معرفی به بانک در مدت ۴۵ روز باید نسبت به تکمیل اطلاعات، ارایه مدارک و ضمانت مورد نظر اقدام کنند.