مولوی حافظ مهدی نهتانی امام جمعه اهل سنت حسن آباد زیرکوه در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه استان خراسان جنوبی اظهار کرد: حضور خیرین در ساخت مدارس و کمک به کسب و علم و دانش, معامله با خداوند است.
وی افزود : خیرین با کار خداپسندانه خود در امر مدرسه سازی برای مبارزه با جهل و بی خردی مبارزه می کنند و زمینه ساز تعلیم و تربیت انسانهایی می شوند که موجب عمران، آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور می شوند.
امام جمعه اهل سنت حسن آباد زیرکوه با بیان اینکه دین اسلام یک دین جامع و کامل است و در تمام زمینه ها برنامه های سعادت آفرین برای انسانها دارد، عنوان کرد: مدرسه سازی بهترین باقیات صالحات برای انسان محسوب می شود و یکی از راههای رسیدن به خیر و نیکی ساخت مدرسه و کمک به تعلیم و تربیت است.
مولوی نهتانی با اشاره به اینکه مدرسه سازی یک «باقیات الصالحات» و خی ماندگار است، اظهار کرد: خوشا به سعادت خیرین عزیز که به آنها عنایت شده و مصداق آیه مبارکه « مَثَلَ الذِین نفِقُونَ أَموَالَهُمْ فی سبیل اللّهِ کمَثَلِ حَبّهٍ» قرار گرفته اند که اموالشان را در راه خدا (ساخت مدرسه و ….) انفاق می کنند.
وی توضیح داد: مثل این افراد، همچون کسی است که یک دانه گندم می کارد ۷ خوشه بدست می آورد و در هر خوشه ۱۰۰ دانه گندم و بیشتر وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز پیش قدم در توسعه و رشد علم و دانش کشور هستند، گفت: خیرین مدرسه ساز نقش مهم و تأثیرگذاری در جهت رفع مشکلات آموزشی دارند، بی شک اگر کمک های بدون طمع آنان نبود خیلی مشکلات را داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر به همت خیرین و کمک مسئولین گام های خوبی در امر مدرسه سازی در خراسان جنوبی برداشته شده است، افزود: کمبود فضای آموزشی در استان و خصوصا روستاهای مرزی بسیار مشاهده می شود، گاها مشاهده می شود که بعضی نقاط استان خراسان جنوبی، دانش آموزان در سرما و گرما، ۹ ماه تحصیلی را در کانکس درس می خوانند و با حداقل امکانات آموزشی دست و پنجه نرم می کنند.
مولوی نهتانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری « تلاش در راه مدرسه سازی جهاد مقدس است»، اظهار کرد: ملتی رو به رشد خواهد بود که از فضای آموزشی و امکانات آموزشی خوبی برخوردار باشند، چنین ملتی بیدار خواهند بود و آینده خوبی برای کشورشان رقم خواهند زد.
وی از تلاش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مدرسه‌سازی توسط خیرین و افراد نیکوکار تشکر و اظهار امیدواری کرد: در جشنواره بیستم خراسان جنوبی خیرین با مشارکت های مادی و معنوی خود؛ چرخه نوسازی و توسعه فضای

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله