#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: نظارت بر نانوایی‌های این استان با استفاده از توان نیروهای بسیجی افزایش می‌یابد.

 حسین موهبتی روز دوشنبه در نهمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان در سال جاری افزود: با توجه به ضرورت رعایت نکات بهداشتی و تحویل نان با کیفیت و با وزن مناسب، لازم است نظارت بر نانوایی‌ها بیشتر شود.

وی با اشاره به مصوبه کشوری استفاده از توان بسیج در حوزه نظارت بر بازار بیان کرد: نیروهای بسیجی پس از صدور کارت و طی کردن آموزش‌های لازم، امکان حضور در بازار و مداخله در نظارت‌ها را به عهده می‌گیرند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: لازم است در زمینه تنظیم و نظارت بازار، موضوعاتی که نیاز به تعیین تکلیف دارند یا می‌توانند با استعلام از مرکز، به استان تفویض اختیار شوند، توسط دستگاه‌های اجرایی احصا و به استانداری ارسال شود.

وی افزود: درخصوص تعیین قیمت اقلام تولیدی داخل استان نیز باید جلسات کارشناسی لازم با مدیریت سازمان جهاد کشاورزی برگزار شود.

نهمین نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با موضوع بررسی نحوه افزایش نظارت و بازرسی بر نانوایی‌ها، بررسی نحوه قیمت‌گذاری نان و کالاهای اساسی تولیدی استان و بررسی اختیارات و وظایف قانونی قابل تفویض به کارگروه‌های تنظیم بازار استان برگزار شد.