دوره آموزشی کوتاه مدت تخصصی ویژه پلیس انتظامی و راهور با مشارکت بالغ بر ۴۰ نفر از عوامل اجرایی نیروی انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، استقبال روز افزون گردشگران داخلی و خارجی از آثار و ابنیه تاریخی، فرهنگی- مذهبی و جاذبه های منحصر به فرد و مناطق بکر طبیعی و کویری و توانمندی های استان نیاز همگانی به آموزش سازمانی و عمومی علی الخصوص دست اندرکاران اجرایی مرتبط با حوزه گردشگری که عهده دار خدمت رسانی و راهنمایی به مسافران و گردشگران محلی و برون مرزی می باشند را بیش از پیش ضروری می نماید.

یقیناً اولین گروه میزبان گردشگران در مبادی ورودی به استان عوامل اجرایی انتظامی مستقر در فرودگاهها-ترمینال ها و … هستند لذا دوره فوق الذکر در مرکز استان عملیاتی گردید.

موضوعات مربوط به شناخت صنعت گردشگری، آشنایی با تأثیرات مثبت و منفی گردشگری، قوانین و مقررات گردشگری و میراث فرهنگی، حقوق گردشگران و جامعه میزبان، شاخص های امنیت، روش های ارزیابی کارایی خدمات امنیتی و … از مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این جلسه بر نقش سازنده نیروی انتظامی در ارائه خدمات مطلوب به گردشگران داخلی و خارجی- نقش برجسته الگو های رفتاری و مهارتهای فردی و ارتباطی در مواجهه با گردشگران، جایگاه امنیت در توسعه بخش گردشگری و اخلاق در مدیریت گردشگری سخنان مبسوطی را مطرح و اظهار امیدواری نمود که افزایش ۲۵ برابری ورودی گردشگران به استان طی سال ۹۲ تا ۹۵ (۱۹۰ نفر به ۵۰۰۰ نفر) منشأ برنامه ریزی، تحرک و سازندگی و نقطه عطفی در عرصه گردشگری استان کویری خراسان جنوبی باشد.

ساعات پایانی دوره آموزشی فوق الذکر به طرح پرسش و پاسخ شرکت کنندگان اختصاص یافته و با ذکر صلوات حاضرین خاتمه یافت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله