#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: بومی یا غیربومی بودن فرمانداران مطرح نیست بلکه ملاک عمل، کفایت و لیاقت مدیران است که مشکلات مردم را حل کنند.

جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سربیشه که با محوریت تکریم فرماندار و معارفه سرپرست فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: انتخاب فرماندار از اختیارات و وظایف شرعی و قانونی استاندار است و برای انتخاب فرمانداران با نیروهای انقلابی، ستادی و نخبگان تعامل برقرار شده است.

وی گفت: با بررسی جمیع جوانب برای برخی مناطق فرماندار بومی و مناطق دیگر فرماندار غیربومی انتخاب شده و آنچه مهم است، اینکه فرماندار، فرد حزب‌اللهی، پاکدست، سالم، گشاده‌رو، از جنس مردم و کاربلد باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نهمین فرماندار امروز در استان منصوب می‌شود افزود: تاکنون برای شهرستان‌های زیرکوه، سرایان، بشرویه، درمیان و سربیشه، فرماندار غیربومی شهرستان اما بومی استان انتخاب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه اظهار داشت: فردی به عنوان فرماندار سربیشه انتخاب شده که سابقه خدمت طولانی در حوزه بازارچه‌های مرزی دارد.

قناعت با قدردانی از فرماندار سابق سربیشه به جهت تعاملاتی که با همه اقشار در شهرستان داشته است گفت: آنچه از فرماندار جدید خواسته‌ایم، ادامه همین مسیر است و امیدواریم با تعامل بیشتر و پررنگ‌تر شاهد ایجاد وحدت و یکصدایی در منطقه باشیم.

وی افزود: با وحدت، همدلی و یکصدایی چرخ توسعه سرعت می‌گیرد لذا انتظار می‌رود فرماندار جدید با سعه صدر و گشاده‌رویی پاسخگوی مردم باشد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: فرماندار باید در راستای پیگیری امور شهرستان، تعاملات خود را با ائمه‌ جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونین استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی توسعه بدهد و فرماندار این دولت باید از جنس مردم باشد.

وی یادآور شد: استقرار فرماندار در شهرستان محل خدمت نیز یک شرط اساسی است لذا ما فرماندار پروازی نداریم.

قناعت به موقعیت شهرستان مرزی سربیشه اشاره کرد و افزود: سربیشه شهری با مردمانی انقلابی است که بزرگان علمی و سابقه تمدنی بالایی دارد.

وی گفت: ظرفیت‌های فراوان از جمله روستاهای شگفت‌انگیز، ذخایر عظیم معدنی و ظرفیت بالای بازارچه مرزی در این شهرستان وجود دارد که باید از آن بیشترین استفاده را کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه مرز ماهیرود از مهمترین مبادی تجاری استان محسوب می‌شود باید همه ظرفیت‌ها در راستای رونق اقتصادی مرز به‌کارگیری شود.

وی به ملاقات اخیر خود با والی فراه اشاره کرد و گفت: سال ۹۷ بین استاندار خراسان جنوبی و والی فراه ملاقاتی صورت گرفت و مذاکراتی انجام شد، بعد از سه سال این ملاقات در بهمن امسال تکرار شد و ما در ماهیرود با ملانور محمد روحانی دیداری داشتیم.

قناعت ادامه داد: بعد از آن هم، نشستی با سرکنسول افغانستان در مشهد و نماینده وزارت خارجه افغانستان در هرات در محل استانداری صورت گرفت و گفت و گوهای خوبی رقم خورد.

وی گفت: آمادگی کامل ما در این نشست‌ها برای توسعه تعاملات و مبادلات تجاری اعلام شده و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت مرز، استفاده بیشتری ببریم.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با اشاره به تحولات منطقه گفت: نیروهای مسلح، نیروهای انقلابی و مردم درخصوص جنگ بین روسیه و اوکراین موضع مقام معظم رهبری را دارند اما برخی سیاسیون و خواص در سطوح ملی مواضعی دارند که باعث تعجب می‌شود.

وی با بیان اینکه جنگ به هر شکل بد است افزود: غیر از زمانی که بحث دفاع پیش می‌آید هر کجا جنگ شکل بگیرد ایران مخالف است لذا طبق نظر مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ در اوکراین است.

قناعت گفت: با این حال در نظر داشته باشیم که تجربه ۴۳ ساله انقلاب ثابت کرده آمریکا ام‌الفساد است و برخی از خواص بدانند منافع نظام را نباید فدای هیچ چیزی کرد.

وی ریشه بحران در اوکراین را سیاست‌های استکباری آمریکا برشمرد و گفت: از جنگ بین اوکراین و روسیه باید عبرت گرفت که آمریکا قابل اعتماد نیست.

در این نشست “محمدرضا لکزایی” با حکم استاندار خراسان جنوبی به عنوان سرپرست فرمانداری سربیشه معرفی و از خدمات “محمد محمدی” فرماندار سابق قدردانی شد.

محمدرضا لکزایی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت و بازرگانی، عناوین سرپرست سازمان بازارچه‌های مرزی استان خراسان جنوبی و رئیس گروه هماهنگی امور بازرگانی، صنایع و معادن دفتر اقتصادی استانداری خراسان جنوبی را در سوابق اجرایی خود دارد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی با شماری از مردم شهرستان سربیشه دیدار چهره به چهره داشت و به مشکلات و مطالبات آنها رسیدگی کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و تاکنون در ۹ شهرستان این استان، سرپرست فرمانداری با حکم استاندار منصوب و معرفی شده است.