معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خراسان جنوبی رتبه هفتم استخراج معادن و رتبه پنجم ظرفیت معادن کشور را به خود اختصاص داده است.

مهدی اصفهانی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی افزود: بخش بازرگانی خراسان جنوبی ۸۰ هزار اشتغال را ایجاد کرده و ارزش افزوده سهم بازرگانی استان بیش از ۶ هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی دو بخش عمده و مزیت اساسی شامل معدن و تجارت را دارد که شانه به شانه هم بوده و به هم تنه می‌زنند تا از یکدیگر پیشی بگیرند که نشان دهنده اهمیت این دو بخش است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در بخش صنعت نیز تصور می‌کردیم این استان دچار نقصان باشد اما این گونه نبود بلکه مترادف با حوزه‌های معدن و تجارت پیش می‌رود و رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی باید بداند این استان جای کار دارد.

وی عنوان کرد: بزرگترین حرکات و آتش‌ها را می‌توان با یک فنجان آب خاموش کرد اما بستگی دارد چه موقع وارد عمل شویم و قبل از اینکه جریان احتراق فرصت‌ها را بسوزاند باید وارد عمل شد که این نشان دهنده اهمیت زمان و فرصت است.

اصفهانی گفت: مدیر به روز و فعال مدیری است که بداند دائم تغییرات در حال انجام است و اگر امروز لحظه‌ای غفلت کنیم گوی سبقت زمان از دست می‌رود.

وی افزود: وقایع استان خراسان جنوبی ثابت کرده است کسی که سرعت نداشته باشد را در این استان زمینگیر خواهد کرد بنابراین لازمه این فعالیت‌ها و حرکت‌ها، سرعت بالا است چرا که استانداری دارید که ولع کار وی، زمان نمی‌شناسد لذا باید از این فرصت استفاده کنید.

وی بیان کرد: چهار محور برنامه راهبردی وزارتخانه شامل جهش تولید، راه‌اندازی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام، توسعه صادرات و مدیریت و کنترل واردات، تنظیم و مدیریت بازار مورد تاکید قرار گرفته است که آثار آن را در استان خراسان جنوبی می‌بینیم و امید است هیجان، شور و نشاطی که در استان پیدا شده ادامه یابد.

اصفهانی خطاب به سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: کار شما سخت است چون اسب زین شده را باید سوار شوید و با سرعت بیشتر پیش بروید چراکه همیشه بعد از یک مدیر قوی، کار کردن سخت‌تر است و راحت‌ترین مدیریت بعد از یک مدیر ضعیف است.

وی تصریح کرد: رییس سابق سازمان صمت استان و سرپرست جدید سوابق و کارنامه درخشانی داشته‌اند و از آنجا که استان سیستان و بلوچستان نیاز به کار داشت، با حضور رییس جدید شاهد رونق فعالیت‌ها در این استان دارای پتانسیل خواهیم بود.

رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: من بنای معرفی فعالیت‌ها و ارائه عملکرد را ندارم اما فقط می‌گویم که در چهار سال و نیم گذشته تمام تلاشم را برای استان خراسان جنوبی انجام دادم.

داود شهرکی افزود: همواره در سال‌های اخیر برای پیشرفت استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت تلاش کردم و اگر موفقیتی نبود یا به اهداف خود نرسیدم ناتوانی ما در آنچه قول داده بودیم، است که امید است سایر همکاران این راه را ادامه دهند و به سرمنزل مقصود برسانند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی هم گفت: سازمان صمت استان بسیار پویا، شاداب و جوان است، همکارانی که می‌توانند ادامه دهنده راه قبلی باشند.

عباس جرجانی افزود: واقعا تلاش‌های زیادی در استان انجام شده و نیاز است بخش‌های معدن، صنعت و بازرگانی استان را با کمک و همراهی یکدیگر به ثمر برسانیم تا اهدافی که در استان دنبال شده است، بی‌نتیجه نماند.

وی از مرداد سال گذشته مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و پیش از آن مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بود.

داود شهرکی رییس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم به سمت رییس سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان منصوب شد.