✍️ نوشته : ع. مقصودی

❇️نقش و اهمیت آب در توسعه و شکوفایی اقتصادی جوامع چنان بارز و آشکار است که بدون استفاده مناسب از این منبع گران سنگ, رشد و ترقی مناطق در حال توسعه مشکل به نظر می رسد.
بدیهی است طی دهه های اخیر به دلیل افت ذخائر آب های زیر زمینی و وضعیت خشکسالی سالهای اخیر بویژه در مناطق جنوب شرقی کشور و از جمله در استان خراسان جنوبی ، روستاهای فاقد آب لوله کشی با رکود فعالیت دامپروری و کشاورزی ، کاهش درآمد پایدار و بروز محرومیت ، ادامه زندگی عشایری و ‌روستایی با سختی مواجه شده است ، بطوری که منجر به تخلیه روستاها، مهاجرت به شهرها و رواج حاشیه نشینی و مبدل به پدیده ای ضد توسعه شده است بطوری که استان خراسان جنوبی نیز همواره از‌ استانهای درگیر این پدیده بوده است.

❇️‌شایان توجه است که معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در راستای تحقق سیاستهای نظام و دولت جهت محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار ، توسعه پایدار و متوازن ، تثبیت جمعیت و رونق روستاها بعنوان پیشران رشد و توسعه شهرها ، بعنوان نماینده عالی دولت در استان در انتقال خدمات و امکانات زیر ساختی اساسی و مورد نیاز روستاییان از جمله گازرسانی ، برق رسانی ، راهسازی ، توسعه شبکه اینترنت و ‌زیرساخت های ارتباطی ، ساخت مسکن در مناطق محروم روستایی توفیقات بی نظیری به لحاظ مقایسه با سنوات گذشته حاصل نمود هم چنان که خراسان جنوبی براساس شاخص ها و ارزیابی های کشوری جزء استانهای پیشرو در مسله محرومیت زدایی محسوب می شود.
❇️ استاندار خرسان جنوبی اکنون مجدانه در تلاش و تکاپوی تمهیدات مدیریتی برای آبرسانی به روستاهای استان و تامین نیازها و تکمیل زنجیره زیرساخت های توسعه و زندگی مطلوب روستاییان است. در همین راستا ، طی رایزنی های مستمر زمینه تامین منابع مالی پروژه حیاتی لوله کشی و برخورداری ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت آب پایدار را در بازه زمانی ۲ ساله فراهم و آن را در اولویت اجرا و عملیاتی مدیران حوزه آب استان قرار داده است.

❇️ بدون شک تکمیل این پروژه حیاتی آبرسانی نه تنها موجب نشاندن بذر امید در دل روستاییان ، رونق دهنده اقتصاد روستایی و تثبیت کننده زندگی عشایر و ‌روستاییان خواهد شد بلکه موجبات مهاجرت معکوس ، رونق گردشگری و درآمد زایی روستاییان و امنیت پایدار مناطق مرزی استان را فراهم خواهد نمود .

?نکته : این اقدام شایسته دکتر معتمدیان نمونه ای بارز از اتخاذ ممکن ترین راهکارهای مدیریتی و معطوف به حل مسایل مغفول مانده استان است که از طریق تعامل سازنده و جلب حمایت سازمانهای کشوری و منجر به تسهیل و تسریع در رفع کمبود و محرومیت شده است.