رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از شناسایی فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به هتک حیثیت از طریق انتشار عکس نامتعارف در خصوص یکی از معلمان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی محمدپور، ا به رسانه‌های گروهی گفت: معلمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان قاین مراجعه و عنوان داشت فردی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به فحاشی علیه وی کرده و همچنین عکس او را از کانال‌های تدریس برداشته وبر روی تصویر خلاف عفت قرار داده و عکس را برای وی ارسال کرده است.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان قاین مالک حساب کاربری تلگرامی شناسایی و با وجود اینکه متهم به سن قانونی نریسیده بود، با هماهنگی مقام قضایی برای اخذ اظهارات به همراه پدرش به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: وی در اظهارات خود عنوان کرد انتشار تصاویر غیر اخلاقی را به خاطر سخت گیری زیاد معلم برای امتحانات و کم دادن نمرات انجام دادم و هدف خاص دیگری نداشتم.

محمدپور خاطرنشان کرد: هتک حیثیت افراد در بستر فضای مجازی مانند پخش محتوایی از قبیل صدا و تصویر به صورت فیلم، عکس و متن چه با تغییر و چه بدون تغییر و با توجه به اینکه رضایت فردی نیز در کار نباشد موجبات ضرر و هتک حیثیت افراد را فراهم آورده و بر اساس قوانین حاکم پیگرد قانونی دارد.

وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.