✅مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در دیدار با جمعی از فعالان عرصه موسیقی و مسئولین خانه سرود انقلاب اسلامی استان با اشاره به اهمیت هنر به خصوص سرود در فرهنگ ایران اسلامی بیان کرد: این مهم همزاد انقلاب اسلامی است و در تمامی دوران عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی پررنگ بوده است.

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  در دیدار با جمعی از فعالان عرصه موسیقی و مسئولین خانه سرود انقلاب اسلامی استان با اشاره به اهمیت هنر به خصوص سرود در فرهنگ ایران اسلامی بیان کرد: این مهم همزاد انقلاب اسلامی است و در تمامی دوران عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله دفاع مقدس و… پررنگ بوده است.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مهمترین پتانسیل بالقوه برای رشد این فرهنگ با ارزش هستند؛ افزود: می توان با ساماندهی گروه های سرود در مدارس و مساجد و کشف و استعدادیابی نوجوانان و افراد مستعد به تقویت این هنر موجب دیده شدن این هنر فاخر و نهایتاً پیشرفت بیش از پیش در این زمینه شد.
فرخنده افزود: نگاه ما در استان تقویت هنر است که بخش مهمی از آن شامل موسیقی در قالب های سنتی و محلی است تا گرایش ها به سمت و سوی هنرهای داخل استانی جذب شود.
وی در ادامه بیان کرد: خراسان جنوبی در زمینه های هنری بسیار غنی و با استعداد می باشد که می تواند در سطح ملی به رقابت بپردازد؛ اما متاسفانه به دلیل ضعف های زیرساختی در سنوات گذشته در استان بسیاری از این استعدادها آنطور که باید دیده نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: علاوه بر این تلاش داریم در حوزه تئاتر، هنرهای تجسمی، نقاشی، خوشنویسی، رسانه، شعر و ادبیات که ظرفیت های واقعاً خوبی در استان وجود دارد حمایت‌هایی مادی و معنوی واقعی همچون جشنواره های استانی که در آن استعداد یابی و توانمندسازی این افراد محوریت دارد برگزار کرده تا بستر رشد آنان فراهم شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور