#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

– اجتماع مردمی بزرگداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید “اسماعیل خطیب” وزیر اطلاعات در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

به گزارش ایرنا ۳۰ مراسم محوری ویژه ۹ دی امروز در سراسر استان خراسان جنوبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که از این تعداد ۲ مراسم در مرکز استان تدارک دیده شده است.

مراسم بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت با حضور وزیر اطلاعات، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، مسوولان استان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار و به‌طور زنده از شبکه استانی خاوران نیز پخش شد.

حجت الاسلام “مهدی رحیم‌آبادی” امام جمعه موقت بیرجند سخنران این مراسم بود.

شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهای انقلابی و ضد استکباری بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل تجدید میثاق کردند و با رهبر معظم انقلاب در دفاع از کیان نظام و کشور پیمان دوباره بستند.

مراسم بزرگداشت ۹ دی امسال در آستانه سیزدهم دی ماه دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در حالی برگزار شد که مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان اعلام کردند که هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد وقفه‌ای در روند پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی ایران، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و ساختن تمدن نوین اسلامی ایجاد شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم با صدور بیانیه‌ای از حضور مردم آگاه،  بصیر و لحظه‌شناس استان تقدیر و تشکر کرد.

نظیر این مراسم با شعار محوری “نهم دی، تجلی وحدت ملی و رمز عبور از فتنه” علاوه بر مرکز استان در ۱۰ شهرستان دیگر خراسان جنوبی برپا شد.

مراسم دیگر بزرگداشت ۹ دی شامگاه امروز (پنجشنبه) در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.