نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شهدا دارای کرامات زیادی هستند که نیاز است جمع‌آوری و به جامعه عرضه شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز پنجشنبه در دیدار حجت الاسلام و المسلمین “یوسفعلی شکری” نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تبریک عید سعید قربان و دهه امامت و ولایت افزود: شهدا دارای کرامات زیادی هستند که قابل انکار نیست و متقرقه آنها ذکر شد اما باید در قالب کار صریح، جمع‌آوری و به جامعه عرضه شود.

وی با بیان اینکه معجزات برای عالم و عام حجت است گفت: کرامات مستند و مشخص برخی از شهدا جایگزین حجتی است که از ناحیه پیامبران و ائمه آمده و برهان قاطع است برای اینکه این فرصت از دست نرود، زحمت‌های زیادی در جمع‌آوری کرامات شهدا صورت گرفته اما محض نیست که باز هم درخواست داریم روی این موضوع کار خاص صورت بگیرد چرا که برای همه حجت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمت به شهدا و خدمتگزاری به خانواده‌های شهدا بسیار ارزشمند است که می‌توان با فرصت‌جویی از یک لحظه آن بسیار جایگاه والایی گرفت اما انسان معمولا از فرصت‌های خود استفاده نمی‌کند و زمانی که فرصت را از دست می‌دهد حسرتش را می‌خورد.

وی گفت: با ابتکار عمل باید فرصت‌ها را از دست ندهید و در جهت آرمان، اهداف، راه، حجت و خدمتگزاری به خانواده شهدا تلاش کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: خاطرات سوء از عوامل یهود و آل سعود داریم که مقام امن الهی را ناامن کرده‌اند؛ از شهدای مکه معظمه گرفته تا شهدای منا و سقوط حادثه جرثقیل از جمله آن است.

وی گفت: امروز هم در این موهبت الهی به صورت موقت بر مشتاقان بسته شده است و ما شایستگی نداشتیم، وقتی نااهلان بر سرکار آیند و ضمام امور را در دست بگیرند، همچون فلسطین مسجدالقصی صریحا در دست یهودیان بود و مسلمانان از دور نگاه می‌کردند، امروز بیت الله نیز به صورت غیرمستقیم تحت تاثیر یهود قرار گرفته و خداوند به خاطر بی‌تفاوتی ما مسلمانان در خانه‌اش را به روی ما بسته است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: در برخی روایات با تاکیدی که بر مسئله حج است خبر از یک نوع تعطیلی داده شد، به طوری که در روایتی از امام صادق (ع) داریم که می‌فرمایند: «حجّوا قبل أن لاتحجوا، قبل این یمنع البرجانیه» قدر حج را بدانید قبل از اینکه «برجانیه» مانع آن شود، حال «برجانیه» کیست و چیست تفاسیر زیادی است.