مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هنر بهترین زبان پیش برنده در حوزه تحقق اهداف نظام و انقلاب است.

علی فرخنده در نشست صمیمی با فعالان حوزه سینما در استان بیان کرد: باید ظرفیت هنرمندان خراسان جنوبی در حوزه تولید و سینما مطرح و معرفی شود.
وی با اشاره به تولید جشنواره های مختلف در خراسان جنوبی اعم از « زعفران»، اظهار کرد: پیوست رسانه ای، مهم ترین مسئله در جشنواره ها بوده که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.
فرخنده با اشاره به نقش بسزای هنر در جامعه و فرهنگ عموم بیان کرد: هنر بهترین زبان پیش برنده در حوزه تحقق اهداف  نظام و انقلاب است.
وی با بیان اینکه پای سینما و هنر هفتم که کاری از آمریکا و غرب بود، از سفر ناصر الدین شاه به ایران باز شد، اظهار کرد: نگاه پادشاهان قبل از انقلاب، نگاهی ابزاری از هنرمندان برای رسیدن به دنیا و آرزوهای خودشان بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به بیانات امام (ره) پیرامون هنر و سینما، بیان کرد: امام (ره) در روزهای نخست انقلاب فرمودند « با سینما مخالف نیستیم بلکه با فساد و فحشا مخالف هستیم».
فرخنده با اشاره به تاثیر هنر و فیلم بر اذهان جامعه، بیان کرد: در حوزه رشادت های جبهه مدافعان حرم تنها گوشه ای جزئی تحت عنوان« به وقت شام» به تصویر کشیده شده اما تاثیر زیادی در افکار عموم داشته است.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی فعالان هنر و سینما در جلسه بیان کرد: انتظار می رود انجمن ها در جایگاه اصلی خودشان قرار گیرند.
فرخنده ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی حرفه ای، حرکت به سمت تولیدات فاخر و استعداد یابی دانش آموزی و دانشجویی راهکارهایی برای حفظ جایگاه انجمن ها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خواستار ایجاد پل ارتباطی بین هنرمندان شد و افزود: این امر نقش بسزای در معرفی جایگاه هنر و پر رنگ شدن سینماهای استان دارد.
وی با بیان اینکه موسسات و شرکت های سینمایی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز از متولیان پیگیری های لازم را انجام دهند، افزود: برخی از مشکلات موجود در جامعه هنری استان باید از طریق وزارت خانه رفع شود که توسط معاون امور هنری و سینمایی ادره کل فرهنگ و ارشاد استان پیگیری می شود.
فرخنده خواستار راه اندازی « پاتوق فیلم» در استان شد و افزود: برخی از تولیدات فاخر استان می توانند از طریق رسانه های ملی و استانی پخش شود که می طلبد با هم افزایی مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نیاز است تولیدات داخلی استان از طریق اکران و برگزاری نمایشگاه به مردم و مسئولان معرفی شود، اظهار کرد: همچنین معرفی مجموعه تولیدات سینمایی استان به ادارات از طریق مکاتبه این اداره کل با دیگر دستگاه ها پیگیری می شود.
گفتنی است در این جلسه مدیران موسسات تولید فیلم و مدیران سینماهای استان به بیان مشکلات موجود در جامعه هنری پرداختند که مشکلات بیمه ای و مالیاتی، نبود پل ارتباطی قوی بین جامعه هنری و مسئولان و عدم اطلاع مردم و مسئولان از تولیدات سینمایی استان از مهم ترین مشکلات مطرح شده در جلسه بود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور