نماینده قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: من این هشدار را میدهم که وزیر نفت و استاندار خراسان رضوی باید در این برهه زمانی توجه ویژه ای داشته باشند و نسبت به محدودیت هایی که در بحث گاز است در خصوص هتل ها، شهرک های صنعتی، مجتمع های تجاری، صنایع و معادن مشهد صرفه جویی گاز انجام شود تا ما افت فشار را در استان خراسان جنوبی و حتی تربت جام نداشته باشیم.

سلمان اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص صرفه جویی در مصرف گاز، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای تامین گاز انجام شده است.

وی افزود: یکی از دغدغه های ما در دولت قبل که متاسفانه در دولت قبل و دولتهای قبل تر به آن بی توجهی شد، بحث ذخیره سازی گاز بود اما با پیگیری هایی که از ابتدای دولت سیزدهم داشتیم بحث ذخیره سازی گاز در اولویت ما قرار گرفت و عملیات اجرایی فاز دوم گاز شورجه را در استان خراسان رضوی شاهد بودیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چند وقت قبل بحث سرویس دهی خطوط گاز را داشتیم و ۲۱ محل برای اینکه افت فشار را جبران کند در طول مسیر با تدبیر وزیر نفت و برای اینکه در خراسان جنوبی افت فشار را نداشته باشیم ایجاد شد.

اسحاقی به واردات صادرات یا به عبارتی واردات گاز از ترکمنستان که پنج میلی متر مکعب است اشاره و عنوان کرد: واقعا بحرانی است که استانی مانند خراسان جنوبی هر ساله زمستان سختی را تجربه میکند اما امسال که شاهد زمستان سخت در تمام کشور بودیم این سختی برای خراسان جنوبی سخت تر شد.

وی اظهار کرد: هر ساله ما در فصل زمستان چهار تا پنج ماه شاهد تعطیلی صنایع و کارخانجات سیمان، فولاد و معادن بودیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز در کنار مطالبه ای که از دولت سیزدهم در خصوص تثبیت در خصوص ذخیره سازی گاز و بعد از آن برون رفت از انتهای خط خراسان جنوبی داریم، میخواهم به وزارت نفت هشدار بدهم.

اسحاقی با بیان اینکه در هفته جاری با سرمای شدیدی مواجه خواهیم شد، تاکید کرد: ما نگران این هستیم که افت فشار گاز را در خراسان جنوبی شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اقدامات خوبی شده و امیدواریم به هیچ وجه این اتفاق نامبارک نیفتد اما میخواهم به استاندار و مدیرکل شرکت گاز خراسان رضوی و در کلان به وزارت نفت هشدار بدهم که اگر محدودیت های صرفه جویی و قطعی گاز برای شهرک های صنعتی، واحدها و مجتمع های تجاری در مشهد اعمال نشود قطعا استان خراسان جنوبی متضرر خواهد شد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من هشدار میدهم که با بررسی میدانی که ما در کلان شهر مشهد در حال انجام هستیم اگر بخواهند مجتمع های بزرگ تجاری، هتل ها و شهرک های صنعتی همراه مردم نشوند و استاندار خراسان رضوی نسبت به این موضوع چشم پوشی کند و ما به دلیل عدم توجه این موارد در مشهد، در خراسان جنوبی با مشکل مواجه شویم کمااینکه در شهر بزرگ تربت جامِ استان خراسان رضوی هم با مشکل مواجه شدیم قطعا از طریق کمیسیون اصل ۹۰ اقدامات لازم در خصوص استاندار خراسان رضوی و وزرای نفت و کشور اعمال خواهد شد.

اسحاقی بیان کرد: من این هشدار را میدهم که وزیر نفت و استاندار خراسان رضوی باید در این برهه زمانی توجه ویژه ای داشته باشند و نسبت به محدودیت هایی که در بحث گاز است در خصوص هتل ها، شهرک های صنعتی، مجتمع های تجاری، صنایع و معادن مشهد صرفه جویی گاز انجام شود تا ما افت فشار را در استان خراسان جنوبی و حتی تربت جام نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: در غیر اینصورت قطعا از بازوی قدرتمند نظارتی مجلس یعنی سوال و استیضاح وزرای نفت و کشور به دلیل عدم توجه استاندار خراسان رضوی به این موضوع پیگیری خواهم کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور