#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اسناد و مفاخر انقلاب هستند و هرچه داریم به برکت آنان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از خانواده معظم شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی ضمن تبریک دهه فجر و ولادت امام محمد باقر (ع) گفت: عمر انسان ارزش زیادی دارد و انسان باید از آن به‌درستی بهره‌برداری کند.

وی با بیان اینکه اگر عمر انسان همراه با وزر و وبال باشد چه می‌توان کرد؟ افزود: کاربرد عمر این است که قابل معامله است، انسان باید از فرصت عمر خود بهترین استفاده را ببرد و ارزش‌های معنوی را کسب کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّهَ» گفت: خود خدای متعال که نعمت عمر را به انسان داده، خریدار عمر است.

وی اظهار داشت: خدا با شما معامله کرده و سود در این معامله است نه در خود عمر؛ عمر تضییع شده ارزشی ندارد اما اگر انسان عمر خود را هوشیارانه معامله کند نرخ عمرش تا حدی بالا می‌رود که در هیچ قالبی نمی‌گنجد مانند خون امام حسین  (ع) که با هیچ چیز قابل محاسبه و معامله نیست جز با یک چیز که آن قیمت را خدا تضمین می‌کند و خون‌بها می‌شود؛ این چیزی نیست که با اعداد و ارقام مشخص شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ارزش عمر به این بستگی دارد که ما عمر را به چه بفروشیم، خود عمر که ارزش خاصی ندارد اما معامله با عمر شاخصه قیمت آن است لذا برخی افراد عمر خود را به گناه و ظلم می‌فروشند و افرادی هم وجود دارند که عمر خود را به خدا می‌فروشند.

وی گفت: همه افرادی که با خدا معامله کردند و در راه خدا به به شهادت رسیدند یا حتی افرادی که نیت خدایی کرده‌اند اما شرایط شهادت برایشان پیش نیامده است و آرمان و راه شهدا را ادامه می‌دهند، برنده هستند.

امام جمعه بیرجند افزود: خوش به حال افرادی که خود و خانواده‌هایشان با وعده‌های الهی و توفیقی که نصیب آنها شده در تغییر شرایط آخرالزمانی برای ظهور حضرت مهدی (عج) این همه سختی‌ها را تحمل کردند و دشمن را به پا درآوردند که این توفیق و افتخار بسیار بزرگی است.

وی گفت: آثار انقلاب اسلامی بعدها ظاهر خواهد شد و دشمن تا این مرحله به تعبیر خودش همه گزینه‌ها را روی میز گذاشته و مدام آیه یاس خوانده و برای ما زمان‌بندی کرده که انقلاب از بین می‌رود، انواع فتنه‌ها و تهاجم‌ها را علیه کشور ما طراحی و اجرا کرده است اما در نهایت همه آن خواب و خیال به نفع آنها تعبیر نشد، انقلاب اسلامی ایران ماندنی است و آنها رفتنی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: این انقلاب باید مظلومان عالم را نجات دهد و موکول می‌شود به میزان انجام وظیفه‌ای که ما داریم، انقلاب اسلامی ظلم‌هایی که استکبار امروز در جهان انجام می‌دهد را از بین خواهد برد و همه این رستگاری‌ها به برکت خون شهدا و صبر خانواده‌های آنها و تحمل رنج آزادگان و جانبازان است لذا این مساله‌ای نیست که با اعداد و ارقام قابل بیان باشد، مقام عند ربهم است و با قلم گزارش نمی‌شود.

وی گفت: هرچه داریم به برکت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران است و امیدواریم که برای نجات نوع بشر از ظلم استکباری در طبقه اخلاص باشد و اینجاست که ارزش عمر و حیات مشخص می‌شود.

همزمان با سومین روز دهه فجر که “انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت” نامگذاری شده است، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کردند.