#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: سهمیه ساخت مسکن روستایی در استان خراسان جنوبی ۲ برابر شد

جواد قناعت در دیدار مدیرکل، معاونین و مدیران تابعه بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر چه سرعت در ساخت واحدهای مسکونی برای ما مهم است اما باید در روند احداث، دقت نظر لازم صورت گیرد تا جای هیچ ابهام و سؤالی را باقی نگذارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت:کیفی‌سازی در مسکن محرومان باید به گونه‌ای مراعات شود که کسی نتواند به کیفیت کار در واحدها ایرادی بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه شاهد کارهای خوب و جهادی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح ملی هستیم اظهار داشت: در سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که در معیت رئیس بنیاد مستضعفان کشور به استان رقم خورد شاهد اتفاقات بسیار کم نظیری در بحث مسکن محرومان در سطح ملی بودیم.

قناعت بیان کرد: سهمیه استان از ۲۰ هزار واحد مسکونی که قرار است با مشارکت بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در سطح ملی احداث شود ۵۰۰ واحد بود که با رایزنی‌هایی که صورت گرفت این سهمیه دو برابر شد و به هزار واحد افزایش یافت.

وی افزود: با وجود اینکه استان‌های زیادی متقاضی بودند که پایلوت اجرای طرح احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح ملی باشند، خراسان جنوبی این مهم را میزبانی کرد و این طرح از استان ما آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی به اقدامات قابل تحسین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بحث احداث مسکن محرومین در سطح استان طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: این اقدامات سبب شده، خراسان جنوبی در رقابت با دیگر استان‌ها، رتبه قابل توجهی داشته باشد.

قناعت با تاکید بر اینکه به دنبال تحقق توسعه متوازن در سطح استان هستیم خاطرنشان کرد: باید در توزیع سهمیه شهرستان‌ها از مسکن محرومان دقت شود و هدف گذاری، اجرای عادلانه پروژه‌ها و طرح‌ها در سطح استان باشد.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی نیز در این دیدار، ضمن تشریح اقدامات این نهاد طی یک سال گذشته گفت: در قالب تفاهم نامه بنیادمسکن و بنیاد مستضعفان، به هر متقاضی علاوه بر تسهیلات بانکی، مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، دو هزار کیلوگرم میلگرد و ۱۰ تن سیمان تعلق می‌گیرد.

قاسم تنها ادامه داد: سهمیه استان از محل این تفاهم نامه هزار واحد است که تاکنون برای ۵۵۱ متقاضی تشکیل پرونده شده و تعداد ۴۴۱ متقاضی نیز پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به پیشرو بودن استان در بحث مقاوم سازی مسکن تاکید کرد: در حالی که میانگین مقاوم سازی مسکن در کشور ۵۲ درصد است، این رقم در خراسان جنوبی ۵۳٫۵ درصد است.