رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: از مهر سال گذشته تاکنون میانگین زمان رسیدن به محل حریق داخل شهر بیرجند سه دقیقه و ۳۰ ثانیه بوده که این زمان در مدت مشابه ماقبل سه دقیقه و هفت ثانیه ثبت شده است.

علی حیاتی  کرد: میانگین مدت زمان رسیدن به محل ماموریت حوادث امدادی نیز سه دقیقه و ۳۷ ثانیه بوده و مدت مشابه قبل سه دقیقه و ۳۳ ثانیه است که این تفاوت زیاد چشمگیر نیست.

وی گفت: افزایش میانگین زمان رسیدن به محل حادثه و حریق در شهر بیرجند نشان از افزایش ترافیک شهری و بی توجهی برخی شهروندان به عبور خودرو آتش نشانی دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ خودرو سبک و سنگین در اختیار آتش نشانی بیرجند قرار دارد که از این تعداد ۱۵ دستگاه خودرو سنگین، ۹ دستگاه خودرو سبک و یک موتورسیکلت فعال است.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد تماس‌ها با آتش نشانی مزاحم تلفنی است به طوری که کل تماس‌های مهر سال گذشته تاکنون ۲۸ هزار و ۷۵۲ مورد بوده که از این تعداد هفت هزار و ۳۹۵ مورد تماس واقعی و مابقی مزاحمت‌هاست.

حیاتی گفت: هزار و ۴۷۹ حادثه و حریق از هفتم مهر سال گذشته تاکنون در شهر بیرجند اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۱۰.۹ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: از این تعداد هزار و ۴۳ مورد حادثه توسط آتش نشانی بیرجند امدادرسانی شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه ۱۳.۲ درصد رشد نشان می‌دهد همچنین ۴۳۶ حادثه حریق گزارش شده که نسبت به مدت مشابه قبل ۵.۸ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: از مجموع حوادث هزار و ۳۳۶ مورد داخل محدوده شهری و ۱۴۳ مورد خارج از محدوده بوده که این آمارها هم افزایشی است.

وی با اشاره به اینکه در حوادث یک سال گذشته هشت نفر فوت کرده‌اند عنوان کرد: آمار فوتی حادثه و حریق ۴۶.۷ درصد کاهش داشته است.

حیاتی گفت: به همین ترتیب تعداد مصدومان و نجات یافتگان افزایش داشته به طوری که در مدت یادشده ۲۱۴ نفر مصدوم و ۸۲۲ نفر نجات داده شدند که این آمارها نیز به ترتیب ۱۰.۳ درصد و ۱۲.۳ درصد رشد داشته است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور