استاندار خراسان جنوبی گفت:حماسه ۹ دی، ضربه‌ای محکم بر پیکر جریان فتنه سال ۸۸ بود و باعث سربلندی و موفقیت ملت ایران شد.
؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی و سومین روز تدفین شهدای گمنام در خراسان جنوبی، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی روزهای خاص فراوانی وجود دارد که یکی از آن روزهای خاص نهم دی ماه سال ۸۸ است که شاهد بودیم چه اتفاقات مهمی رقم خورد.
?وی با ذکر این نکته که فتنه ۸۸ آزمون سختی برای همه افراد بود و مردم و افراد مختلف را در این آزمون می‌توان به چند دسته تقسیم‌بندی کرد، افزود: دسته اول در این آزمون ملت عزیز، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان، نیروهای انقلابی، نظامی و انتظامی ایران بودند که مردم ما نه تنها در فتنه ۸۸ با حماسه ۹ دی بلکه در هر آزمونی که برگزار شد، با حضور انقلابی و همیشه در صحنه خود سربلند بیرون آمدند.
?استاندار افزود: حوادثی از این دست، بسیار تأثیرگذار و تاریخ ساز هستند و در ۹ دی هم مردم به صحنه آمده و به گفته مقام معظم رهبری مردم در این روز سیلی محکمی به صورت کسانی زدند که می‌خواستند با ایجاد فتنه مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کنند.
?قناعت با اشاره به اینکه رویش‌های جدید یا نسل سومی‌های انقلاب، گروه دوم در آزمون فتنه ۸۸ بودند، بیان کرد: این افراد نه امام راحل(ره) و نه دوران جهاد دفاع مقدس را تجربه کردند اما به برکت خون شهدا و رهبری داعیانه مقام معظم رهبری این نسل جدید هم نقش آفرینی خوبی در شکست این فتنه داشتند و همانند ملت ایران سربلند و پیروز شدند.
?وی با بیان اینکه گروه سوم برخی خواص در سطح ملی بودند که با لجاجت، آلودگی مالی خودشان و فرزندانشان، تحلیل‌های غیرواقعی و سطحی در فتنه ۸۸ نمره قبولی نیاوردند، بیان کرد: برخی از اینها سرخورند و افتادند و از حرکت پرشتاب قطار انقلاب جاماندند و از مدار انقلاب اسلامی خارج شدند.
?قناعت تصریح کرد: گروه چهارم هم ضد انقلابیون بودند که هماهنگ با نظام سلطه، آمریکای جنایکار، انگلیس خبیث و رژیم کودک‌کش اسرائیل همراه بودند و این کشورها مدیریت و رهبری فتنه ۸۸ را بر عهده داشتند و برخی خواص و ضد انقلابیون در داخل هم با همراهی با آنان در فتنه ۸۸ زمین گیر شدند و نمره قبولی نگرفتند.
?وی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران و رویش‌های جدید کسانی بودند که در فتنه ۸۸ نمره قبولی داشتند از جمله این افراد مردم متدین، انقلابی، ولایی، ارزشی و در همه صحنه‌های خراسان جنوبی هستند که همواره همراه و همسوی نظام می باشند.
?استاندار با اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور به خراسان جنوبی، گفت: ایشان فرزند خراسان و در اصل میزبان استان بودند و مردم ولایی خراسان جنوبی استقبال با شکوهی از آیت الله رئیسی در استادیوم آزادی بیرجند رقم زدند.
?قناعت افزود: رئیس جمهور جمله خالصانه و متوضعانه‌ای را در دیدار با مردم خراسان جنوبی فرمودند و آن هم اینکه جمع عظیمی که در استادیوم آزادی بیرجند جمع شدند، برای من نیامدند بلکه به خاطر عشق و علاقه و اردات به امام و رهبری و آرمان‌های نظام و انقلاب به میدان آمده‌اند.
?وی با اشاره به اینکه واقعاً هم همین طور است و این مردم سختی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنند اما به اندازه قطره‌ای دست از آرمان‌های نظام و انقلاب برنمی‌دارند، بیان کرد: همیشه قدردان مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی هستیم که در صحنه‌های مختلف انقلاب به نحو احسن نقش آفرین هستند.
?قناعت ضمن تشکر از آیت الله خاتمی که دعوت مردم خراسان جنوبی را پذیرفتند، گفت: امیدواریم خداوند به ملت ایران سربلندی عطا کند تا انقلاب با حمایت مردم به قله‌های پیشرفت و تعالی برسد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور