مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست صمیمی جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج با فرماندهی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: تحقق آرمان های انقلاب و شعار امام مبنی بر اهتزاز پرچم «لا اله الا الله» در قله رفیع عالم جز با تفکر بسیجی، نگاه انقلابی و حرکت جهادی امکان پذیر نیست.

علی فرخنده در نشست صمیمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان به مناسبت  فرا رسیدن هفته بسیج با فرماندهی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اهداف و آرمان های امام (ره) بیان کرد: آرمان هایی که معمار کبیر انقلاب طراحی کرده اند، ریشه در مبانی اسلام ناب داشته که روز به روز شاهد تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه امام (ره) با نگاهی که اتصالش به غایت هستی بود، در اوج سختی ها و شرایط پس از جنگ ابرقدرت شرق، شوروی را دعوت به اسلام کرد و اعلام نمود در آینده نه چندان دور کمونیسم را باید در موزه های تاریخ جستجو کرد و این امر محقق شد.

فرخنده با بیان اینکه امروز نیز رهبری در گام دوم انقلاب از فروپاشی نظام سلطه سخن می گویند؛ افزود: تکیه امامین انقلاب در صحنه های مهم نظام، همواره تفکر بسیجی و حرکت جهادی بوده است.

وی با بیان اینکه سلاح اراده به تنهایی می تواند جریان ساز باشد و دنیا را متحول کند، اظهار کرد: تحقق آرمان های انقلاب و شعار امام (ره) مبنی بر اهتزاز پرچم «لا اله الا الله» در قله رفیع عالم جز با تفکر بسیجی، نگاه انقلابی و حرکت جهادی امکان پذیر نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به خود کم بینی برخی در داخل کشور بیان کرد: بنا به فرمایش رهبری، یک میراث منحوس و بدی که از دوران پهلوی در ذهن برخی مانده، فرهنگ ما نمی توانیم است.

وی با تاکید بر اینکه باید با تفکر بسیجی و اراده ای پولادین، در تحقق آرمان های امام (ره) تلاش کنیم؛ افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری بسیجی کسی است که در بزنگاه نظام، پای ارزش های انقلاب بایستد.

فرخنده  با اشاره به اقدامات فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای بیان کرد: در بدنه مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه  و حرکتی تحولی بر اساس اسناد بالادستی برنامه  تحولی دولت سیزدهم، برنامه هفتم توسعه، نقشه مهندسی فرهنگی کشور و بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم شده است.

وی ادامه داد: امید است بتوانیم در آینده ای نزدیک بر اساس این سند، یک حرکت تحولی با نگاه عدالت محوری در حوزه فرهنگی در استان رقم بزنیم.

گفتنی است؛ در این جلسه گزارشی از سوی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، نماینده انجمن خوشنویسان بیرجند، نماینده خانه مطبوعات، نماینده خبرگزاری های استان، نماینده موسسات هنری و سینمایی، آموزشگاه های آزاد هنری، نماینده موسسات فرهنگی قرآن و عترت و اتحادیه تشکل های قرآنی، نماینده از هنرمندان نمایشی و شعر و ادب ارائه شد.

همچنین در پایان جلسه تابلوی خوشنویسی اثری از استاد «اسماعیلی مود» از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به سردار مهدوی، فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان اهدا شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور