?بیکی فرماندار نهبندان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت:
مهم ترین وظیفه این شورا، حفظ پیوند مردم با شهدا است

? وی افزود: مردم در خصوص ایثار و شهادت توجه ویژه ای به شهدا دارند، حتی نسل امروز به خوبی از شهدا یاد می کنند و این نشان از اعتقاد مردم به شان و مقام شهید و شهادت است.

? بیکی با بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهرستان نهبندان گفت: در آموزش و پرورش در حوزه دفاع مقدس در شهرستان اقدامات بسیار خوبی انجام شده که در اکثر ورودی مدارس، تمثال شهداء نصب و باعث یادآوری رشادت های آنان برای نسل جوان است.

?فرماندار نهبندان گفت: از دیگر اقدامات می توان به برگزاری یادواره شهدا به تناسب ایام کرونا با رعایت موارد بهداشتی هم در سطح دانش آموزی و هم در جامع شهری و روستایی انجام شده و همچنین سرکشی مستمر به خانواده های شهدا بوده است.

?او در ادامه گفت: شهرستان ۵ شهید گمنام دارد که برای گلراز این شهدا در بهسازی فضا و زیرساخت ها اعتباراتی تعلق گرفته و اقداماتی در سال جدید هم در حوزه احداث مزار شهید اردونی در برنامه داریم.

? در این جلسه فلاحی مدیرکل بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی گفت: شهرستان ها برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس همت کنند.

?مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در نشست با فرماندار نهبندان و کمیته ۵ گانه شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: دانشنامه دفاع مقدس هر شهرستان در واقع یک منبع بسیار ارزشمند برای گرامیداشت نام و یاد شهدای استان و حفظ ارزش های دفاع مقدس است.

?او افزود: ضرورت دارد که همه فرهیختگان و پژوهشگران در تدوین این منبع جامع و ارزشمند علمی و فرهنگی تلاش کنند.

?فلاحی بیان کرد: سال های دفاع مقدس گنجینه ای از ارزش های متعالی است و قطعا انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ومعرفی دستاوردهای ارزشمند این سال های پر حماسه و ایثار برای نسل های جدید یک ضرورت است.

? فلاحی عنوان کرد: اگر اقدامات فرهنگی مربوط به شهدا را انجام ندهیم تحریف کنندگان به مقابله با فرهنگ ما خواهند آمد اگر چه که تاکنون هر ضربه‌ای که دشمنان و استکبار خورده است از فرهنگ غنی شهدا است.

?او با اشاره به ایجاد شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در نهبندان با در نظر گرفتن ۵ کمیته در ذیل آن گفت: حتما باید اقدامات انجام گرفته در این کمیته ها پیگیری و جمع آوری شود که در دانشنامه جایگاه شهرستان نهبندان پررنگ باشد.

او در ادامه گفت: مصاحبه با خانواده های شهدا و آزادگان می تواند اهداف امام را محقق و پایگاهی باشد برای نیروهای دانشجو و پژوهشگاه تا از این آثار شهدا بهره ببرند.