نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه ما این است که به خراسان جنوبی توجه خاص شود به دلیل این که ظرفیت‌ فراوانی در این استان وجود دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در برنامه تلویزیونی گفت و گو با مردم خراسان جنوبی که از شبکه استانی خاوران پخش شد، افزود: سنگ‌هایی که در نهبندان، نقاطی از بیرجند و مناطق دیگر هست می‌تواند منشاء یک تحول اقتصادی باشد که سرمایه‌گذاری جدی نیاز دارد و سرمایه‌گذاران هم حاضرند که با حمایت از آنها و پرداخت تسهیلات، اقتصاد سنگ در خراسان جنوبی اقتصاد فعالی می‌شود.

وی با اشاره به سفر ۲ دهه قبل مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی و شهر بیرجند گفت: ایشان فرمودند که اقتصاد خراسان جنوبی، اقتصاد سنگ است یعنی در این استان سنگ‌های بسیار ارزشمندی وجود دارد و می‌تواند کارساز باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در گذشته هر ۲ ماه به دلایل مختلف به این استان و شهرهای مختلف آن سفر داشتم و الان شرایط به گونه‌ای است که شرایط سفر به ویژه با وضعیت کرونا سخت شده است و البته در این شرایط هم یک یا ۲ بار به استان سفر داشته‌ام.

وی گفت: افتخار من این است که نمایندگی مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری را برعهده دارم و این افتخار برای من افتخار بزرگی است.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی از مردم خراسان جنوبی به عنوان مردمی متدین، ولایت‌مدار و سختکوش یاد کرد و گفت: همه ایران را دوست داریم ولی حقیقتا خراسان جنوبی یکی از علقه‌های جدی من در سطح کشور است.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه نمایندگی مردم این استان را دارم، خراسان جنوبی حساسیت خاصی برای من دارد و اخبار و تحولات استان را با حساسیت دنبال می‌کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز مسئله مهمی می‌خواهد در کشور رقم بخورد و آن انتخابات ریاست جمهوری است، در تاریخ سیاسی کشور مسئله انتخابات مهم است چون مبتنی بر رای مردم است اما انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: به برکت نام امام رضا (ع)، زمانی که توفیق تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشتم، نگاه من به این منطقه، نگاه خراسان بزرگ بود گرچه تقسیم‌بندی استانی را قبول دارم و خراسان جنوبی هم در این محاسبات ما بسیار مهم بود.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت: انصافا کارهای بزرگی در خراسان جنوبی انجام شده است و وقتی به شهرهای استان سفر می‌کنم، می‌بینم که گام‌های خوبی برداشته شده اما بین آنچه انجام شده و آنچه باید انجام شود، تفاوت دارد.

وی افزود: امروز می‌بینیم که استعداد و ظرفیت خراسان جنوبی فوق آن چیزی است که وجود دارد و انجام می‌شود و اقدامات خوبی می‌تواند در جهت رفع محرومیت استان انجام شود.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: به برخی از مناطق خراسان جنوبی که سفر می‌کنم، احساس می‌کنم محرومیتی است که امکان رفع آن وجود دارد.

وی با اشاره به محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زعفران و زرشک، عناب و انار گفت: فرآوری این محصولات می‌تواند ارزش افزوده زیادی را برای استان ایجاد کند در حالی که الان ارزش افزوده آن نصیب دیگران می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت: اقتصاد خراسان جنوبی می‌تواند اقتصاد مبتنی بر داشته‌های استان باشد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی علیرغم اینکه در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد، آلودگی استان به این مواد خطرناک در حد بسیار پایین است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارتکاب جرم در این استان علیرغم اینکه مرز مشترک با کشورهای دیگر دارد، اما پایین‌ترین نرخ جرم را در این استان داریم چون مردم استان اعم از شیعه و سنی فرهنگی، دیندار، دین‌مدار و ولایت‌مدار هستند.

وی عنوان کرد: ما شرایطی را در استان خراسان جنوبی می‌بینیم که این شرایط را حتما می‌شود متحول کرد، وضعیت آب و آبرسانی در استان، وضعیت کشاورزی و صنعت را با کمک مردم و فرهیختگان استان می‌توان متحول کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی گفت: خراسان جنوبی و بیرجند معروف به استان فرهنگی است و درست است که محصول خراسان جنوبی زعفران و زرشک است اما در کنارش چهره‌های فرهیخته نامداری داریم که در تاریخ ایران به عنوان چهره‌های نامدار شناخته می‌شوند.

وی با نام بردن از بزرگان و علمای خراسان جنوبی از جمله آیت الله تهامی، آیت الله عارفی و آیت الله آیتی و سرداران بزرگ و شهدای عالیقدر این استان گفت: خراسان جنوبی استانی ولایتمدار است و گاهی که خدمت مقام معظم رهبری می‌رسم و در آستان قدس رضوی آخرین بار که خدمت ایشان رسیدم از من نسبت به این استان و مردم آن پرسیدند.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: مردم باانگیزه‌ در شهرها و روستاهای استان نیازمند توجه هستند و توجه با حرف نمی‌شود بلکه باید در عمل صورت گیرد لذا باید اعتبارات و بودجه‌ها در این استان و کاری که برای آن می‌شود، متفاوت باشد.

وی گفت: من از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و فرهیختگی استان خراسان جنوبی مطلع هستم و می‌دانید ارتباط بسیار نزدیکی با استان دارم و همواره نسبت به آن حساس هستم، این بار باید خدمت شما می‌آمدم و جزو اولین استان‌هایی بود که می‌آمدم اما شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد زیرا اگر اجتماعی باشد موجب آسیب هم استانی‌ها می‌شود لذا از همین تریبون که صدا و سیما فراهم کرده به شما مردم عرض سلام و ادب و خسته نباشید می‌گویم.

حجت الاسلام و المسلمین رییسی افزود: در شکل‌گیری دولت جدید همه شما کمک کنید نه الان بلکه دولت هم که تشکیل شد، کمک کنید؛ چهره‌های فرهیخته استان طرح‌ها، دیدگاه‌ها و نظرات آنها حتما می‌تواند برای کشور گره‌گشا باشد.

وی با یاد کردن از خانواده معظم شهدا، فرهیختگان و فعالان اقتصادی گفت: در بخش صنعت استان کار انجام شده است و باید در این بخش کار بسیاری انجام شود، برخی نظرشان این است که چون در خراسان جنوبی نزولات آسمانی کم است از کشاورزی به سمت صنعت برویم، من نفی نمی‌کنم و باید صنعت در استان پیشرفت کند اما باید موضوع کشاورزی همچنان در دستور کار باشد یعنی هم استان کشاورزی است و نامداری استان و محصولات کشاورزی آن باید مورد توجه باشد که یک محور است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: خراسان جنوبی می‌تواند محور صنعت و محور معادن هم بشود یعنی در معدن زبانزد باشد و در این زمینه کار شود.

وی گفت: با کمک دختران، پسران، زنان، فرهیختگان، فرهنگیان خراسان جنوبی و همه اقشار و مردم متدین، خدمتگزار، ولایتمدار، امام رضایی و قانع و قدردان به پیش خواهیم رفت به امید تشکیل دولت مردمی و به امید شکل‌گیری ایران قوی و امید اینکه هرچه زودتر خدمت شما بیایم و دیدارها تازه شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سید ابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

با توجه به شرایط کرونا و لزوم خودداری از برگزاری تجمعات و براساس برنامه‌های اعلام شده ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از روز گذشته ۱۹ خرداد هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از رادیو و سیمای استانی خراسان جنوبی (شبکه خاوران) پخش می‌شود.

بر این اساس هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۱۹ خرداد تا ۲۵ خرداد ماه از صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی با مردم این استان سخن می‌گویند و روز گذشته “محسن رضایی” دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری از طریق شبکه خاوران با مردم خراسان جنوبی سخن گفت.