#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: از ویژگی‌های اخلاص دولت مردمی و انقلابی این است که مشکلات اساسی کشور را برای حفظ وجهه خود، پشت پرده نگه نمی‌دارد و درصدد اصلاح است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز سه‌شنبه در دیدار سید “صولت مرتضوی” معاون اجرایی رئیس جمهور که با حضور استاندار خراسان جنوبی انجام شد، افزود: بنابراین دولت می‌گوید اول باید این جراحی و اصلاح انجام شود و اگر جراحی نشود، همه زحمات به هدر می‌رود.

وی گفت: بعضی به‌صورت علمی و بعضی نتیجه و عموم مردم می‌دانند مشکلاتی براساس سلیقه‌های خاصی در کشور در این آزمون و خطاها پیش آمده که رفع آنها نیاز به عملیات ویژه دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: جراحی اقتصادی در حالی انجام می‌شود که تبلیغات بی‌رحمانه بیگانه در فضای مجازی و حقیقی غوغا می‌کند اما دولت این تصمیم را گرفته است که اول این جراحی و اصلاح انجام شود.

وی گفت: این تصمیم در حال انجام است و عوارض و لوازمی دارد، از طرفی مردم هم با تجربه‌ای که داشتند همه جا خوشبین نیستند و حق دارند چون آسیب‌هایی دیدند و ‌کسی پاسخگو نبوده که طبعا این مرحله باید پشت سر گذاشته شود تا به‌طور اصولی آنچه شایسته نظام است به مردم خدمات‌رسانی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: برخی منجمین هم پیشگویی کردند و در تقویم آنها مکتوب است در همین زمان که اوج اصلاحات اقتصادی است، اقدامات ویژه دولت در جهت اقتصادی و مسایل اساسی کشور خواهد بود و قبل از آن در اول سال پیشگویی‌های منجم این بود که سرافرازی مردم ایران و ذلت آمریکا را شاهد خواهیم بود که در حد اعتبار خودش نمی‌توان این موارد را نادیده گرفت.

وی اظهار داشت: الان در شرایطی هستیم که همه باید همکاری کنند و بدیهی است که گروهی به عنوان دولت به تنهایی نمی‌تواند کارها را درست کند پس مردم هم باید پای کار باشند تا مشکلات مرتفع شود.

امام جمعه بیرجند گفت: امروز صداقت، شجاعت و تلاش دولت قابل تقدیر است و ما با دولت رجایی دیگری روبه‌رو هستیم که همه مکلفیم به عنوان یک انقلابی، مسلمان و انسان، درست عمل کنیم و برخی تخلفات کنار گذاشته شود.

وی افزود: کسانی که تریبون‌دار و مسوولند باید مردم را از این توطئه‌ای که هم بیگانه انجام داده و هم نفوذهایی که بین مردم و دولت سلب اعتماد کرده، توجه دهند که در زمین دشمن بازی نکنید و منافع عمومی جامعه و منافع ملی شما این است که این فرصت را غنیمت بشمارید و همه با هم همکاری کنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در این صورت می‌توانید از این شجره طیبه میوه سالم بچینید اما نمی‌شود عمل ناسالم انجام دهیم و منتظر نتیجه خوب باشیم.

وی با بیان اینکه به چه زبانی می‌توان شکر کرد، ادامه داد: امروز قوای سه‌گانه هم مورد اعتماد و هم با هم همراه هستند، همراهی نیز این است که خودشان را با نظام و قانون اساسی تطبیق می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم هم جلوترند و در راهپیمایی‌های اخیر مشاهده شد لذا امروز خدا بر ما حجت را تمام کرده و صاحب اصلی انقلاب مردمند که با وجود همه سختی‌ها و مشکلات جلو هستند و اقلیتی که خود را ضایع می‌کنند نیز امیدواریم هدایت شوند.

وی افزود: آنچه عموم مردم از همه ما می‌خواهند اسلام، عدالت، صداقت و محبت است که خواسته درستی است و حتی غربی‌ها می‌گویند اکثریت مردم ایران با انقلاب و نظام همراه هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نعمت‌ها از جانب خدا و ولی نعمت خداست، خداوند به ما حیات داده و زندگی صحنه مشروطی است که اگر شرایط به وجود بیاید، به زندگی برکت داده می‌شود در غیر این صورت آفت می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در تعبیر آیات کریمه قرآن و مکتب اسلام آمده که همه چیز برای انسان آفریده شده اما مکتب لیبرالی عکس این است و انسان‌ها در پای مال و اقتصاد و ثروت باید نابود شوند، در این مکتب انسان باید گرگ انسان شود در حالی که در مکتب انبیا همه چیز عبودیت است و از بهترین مسیر عبودیت خدمت به نوع انسان بوده که در بالاترین عبادات قرار دارد و شما قدر فرصت را می‌دانید.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر امور کارشناسی شود و همه تشکیلات دانش‌بنیان باشد هرچه بیشتر زنده باشیم زندگی با برکت‌تر است لذا امروز باید شاکر باشیم که خدای متعال بعد از این همه قداره‌هایی که از رو و پنهان در داخل و خارج بستند و آیه‌های یاس و ناامیدی در گوش مردم خواندند و حتی زمان تعیین کردند که ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و ۹ دی نخواهد بود اما به خواست خدا شرایط موجود به لحاظ همراهی قوای سه‌گانه و مردم را شاهد هستیم.

معاون رییس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) وارد بیرجند شد و حضور در جلسه پیگیری مصوبات سفر و ستاد تنظیم بازار، بازدید از طرح‌های دوبانده سازی محور بیرجند – قاین، راه آهن بیرجند – قاین – یونسی، تصفیه خانه فاضلاب بیرجند و بهسازی قنوات از جمله برنامه‌های سفر یک روزه مرتضوی به این استان است.

همچنین ۶۹۷ طرح توسعه مخابراتی به‌صورت متمرکز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این طرح ۲ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال است.