#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین اجتماعی برای احداث مراکز درمانی در شمال شهر بیرجند و قاین با مشکل تامین زمین مواجه‌ است که در اولین فرصت زمین تامین و تحویل این دستگاه می‌شود.

سید محمدرضا طالبی،در آیین تودیع و معارفه مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی استان که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی کشور برگزار شد، افزود: آمادگی داریم در اسرع وقت زمین مورد نیاز به ویژه در شمال شهر بیرجند را تحویل دستگاه مربوطه بدهیم به این شرط که بلافاصله بعد از واگذاری زمین، پروژه آغاز شود.

به گزارش خبر و هنر ، وی یادآور شد: با توجه به فاصله طولانی شمال شهر بیرجند تا مرکز درمانی جنوب شهر، یکی از نیازهای اساسی این منطقه احداث مرکز درمانی است تا از این طریق دغدغه مهمی از مردم رفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همانطور که همه مطلع هستیم، امنیت بالاترین و بزرگترین مولفه در هر جامعه، نظام و اجتماع است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین اجتماعی، هم در حوزه بیمه و هم در حوزه درمانی موضوع امنیت از اهمیت زیادی برخوردار است که این مهم با گستراندن چتر بیمه‌ای اجباری یا اختیاری در حوزه کارگری محقق می‌شود.

طالبی تصریح کرد: بدون شک وقتی کارگر از بیمه درمانی، خدماتی یا تامین اجتماعی خوبی برخوردار باشد؛ احساس امنیت خاطر کرده و این عامل نیز رونق و افزایش راندمان کاری را در پی دارد.

وی عنوان کرد: تاکید ما بر این است که در موضوعات بیمه کارگری اختیاری و اجباری توجه خاص و ویژه‌ای صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: گاهی شاهد کمبود نظارت بر عملکرد کارفرمایان در استان هستیم و این عامل سبب شده کارگر برای اینکه از محیط کار اخراج نشود به حداقل‌ها راضی بوده و از حق خود دفاع نکند.

وی افزود: تاکید داریم نظارت و گشت‌های بازرسی از جامعه کارگری و کارفرمایی استان افزایش و به نوعی تداوم داشته باشد و در این خصوص اهتمام ویژه‌تری لحاظ شود.

طالبی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و پزشک متخصص در مراکز درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی، گفت: در حوزه درمان تامین اجتماعی استان بیمارستان و تجهیزات داریم البته نه آنچه که مطلوب ما باشد اما در خصوص کادر درمان با مشکل مواجه‌ایم.

وی ادامه داد: چند ماه قبل نیز این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با جلسات متعدد، از پزشکان دیگری درخواست مساعدت کردیم اما باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در مجموع قشر متوسط به پایین جامعه هستند و خدماتی که تامین اجتماعی می‌تواند به این افراد بدهد، مناسبت تر و مقرون به صرفه‌تر است.

وی افزود: تقاضا داریم برای جذب پزشک متخصص، کادر پرستاری و خدماتی در مراکز درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی مساعدت کنید تا خدمات درمانی در این حوزه به سرانجام خوبی برسد.

سید حسین فراتی، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: خود را متعهد می‌دانیم در کنار سایر کارکنان استان از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود به نحو مطلوب بهره‌برداری و با تقویت روحیه انقلابی، کار جهادی، عدالت‌محوری، پاک‌دستی، فسادستیزی و کار مردمی در تحقق اهداف دولت سیزدهم و برنامه‌های سازمانی گام برداریم.

وی با بیان اینکه از بدو استخدام توفیق خدمت در استان خراسان جنوبی در مسئولیت‌های متعدد داشته‌ام، افزود: برای گسترش پوشش بیمه‌ای، حمایت موثر از اقشار آسیب‌پذیر و توجه به جایگاه مخاطبان عمده سازمان، اهداف و برنامه‌های عملیاتی استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

ابوالفضل سبحانی، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این آیین کار تیمی را راز موفقیت مدیران دانست و گفت: بدون شک وقتی تمام اعضای یک مجموعه با هم همدل باشند، مشکلات به مرور رفع می‌شود.

وی افزود: رویکرد بنده در مدیریت این بوده که فکر نکنم همه چیز را می‌دانم بنابراین به دنبال تک محوری نیستم و معتقدم وحدت سازمانی می‌تواند به ما قوت و نیرو دهد.

وی بیان کرد: در مجموع مهمترین نقش خود را همگرایی، ایجاد ارتباط، هماهنگی و گرم کردن دل و جان همکاران می‌دانم که با همکاری مجموعه درمان استان محقق می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به سه راهبرد مدیریتی خود، اظهار داشت: اصل نخست توجه به سرمایه سازمان است، مهمترین سرمایه ما نیروی انسانی است که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و رعایت حقوق و احترام آنها مهم است.

وی حفظ نیروی انسانی را دومین راهبرد مدیریتی دانست و ادامه داد: باید روش‌هایی مدنظر باشد تا سلامت جسمی، روحی، اخلاقی و مالی مجموعه زیرسازمانی حفظ شده و به تله برخی گرفتاری‌ها و مشکلات نیفتند.

سبحانی بیان کرد: اصل بعدی خدمت به مردم است، فلسفه وجودی ما رضایت و خدمت به مردم است، ساختارها و سازمان‌ها برای این است که مراجعین یا بیماران با رضایتمندی از این مجموعه بیرون بروند.

وی یادآور شد: در سازمان تامین اجتماعی با افراد کم برخوردار مواجه‌ایم که رضایتمندی آنها برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی تاکید کرد: هر چه در توان دارم برای خدمت مردم انجام می‌دهم چرا که رضای خدا را در رضای مردم به خود می بینم.

در این آیین سید حسین فراتی به عنوان مدیرکل جدید تامین اجتماعی و ابوالفضل سبحانی به عنوان مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی معرفی و از خدمات علیرضا محمدی مدیرکل سابق تامین اجتماعی و فرزاد فیروزی مدیر درمان سابق قدردانی شد.

همچنین از زحمات ۱۶ ساله دکتر فرزاد فیروزی مدیر درمان تامین اجتماعی استان قدردانی و دکتر ابوالفضل سبحانی به عنوان مدیر جدید درمان خراسان جنوبی منصوب شد.