– عملیات اجرایی کارخانه بسته‌بندی و فرآوری خشکبار ( عناب) با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در روستای”سیوجان” شهرستان خوسف آغاز شد.

مدیرعامل این کارخانه روز پنجشنبه در حاشیه این آیین گفت: برای این پروژه ۵۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که زمینه اشتغال ۳۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

رضا محمدی افزود: ظرفیت تولیدی این کارخانه سالانه ۸۰۰ تن فرآورده عناب پیش‌بینی شده که فاز نخست آن فروردین سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی بیان کرد: شرکت تعاونی سیوناب در این زمینه با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و عضویت اولیه هفت نفر تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر هزار و ۱۶ تعاونی در بخش‌های مختلف خدماتی، اقتصادی و کشاورزی در استان فعال است.

غلامرضا اشرفی افزود: از این میزان حدود ۲۰۰ تعاونی مربوط به بخش کشاورزی است که شرکت تعاونی سیوناب «Sionab» از تعاونی خوشنام استان محسوب می شود.

وی بیان کرد: در سال آتی برنامه‌های خوبی از جمله بسته‌بندی و فرآوری محصول عناب استان در این تعاونی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: شناسایی افراد موفق در بحث تعاونی یکی از اولویت‌های ما است که برای رفع مشکلات این شرکت‌ها تلاش می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از اقدامات جدی و اولویت دار ما برندسازی محصولات تولیدی شرکت‌های تعاونی است که در این زمینه تاکنون ۳۶ برند ثبت شده است.

وی یادآور شد: در استان ۴۲ تعاونی یا اشتغالزایی برای ۸۱۹ نفر از سال گذشته تاکنون در استان راه‌اندازی شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور