امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمنان کینه خود را در مقابل اسلام و انقلاب با اقدام تروریستی در کرمان نشان دادند اما ملت ایران قوی و صبور است.

 حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) افزود: همانطور که مردم غزه صبور و مقاوم بوده و این درس را از ملت ایران گرفته‌اند، ملت ایران نیز صبور است.

وی گفت: مردم ما قوی و محکم مسیر ولایت و سردار دلها را با اقتدار دنبال خواهند کرد.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: آنچه این روزها در سطح عالم‌ مطرح است یاد شخصیت سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید  سلیمانی بوده که خداوند او را بزرگ و عظیم کرد.

وی با اشاره به عظمت سردار سلیمانی برای دلدادگان به مکتب اسلام اظهار کرد: مکتب سردار سلیمانی قرآن و همان مکتب حسین ابن علی (ع) است لذا دشمنان تحمل ندارند وابستگی مسلمانان به مکتب حاج قاسم سلیمانی را نظاره کنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: اسلام در دامن خود چنین شخصیت‌های را پرورش می‌دهد و فقط در دامن اسلام چنین ظرفیت‌هایی وجود دارد.

وی عنوان کرد: صدق، اخلاص، شجاعت و مدیریت سردار سلیمانی بر جهان شناخته شده است و با توجه به آنچه در جبهه مقاومت رقم‌ می‌خورد همه جهان در محدوده جغرافیایی غزه به میدان آمده‌اند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: جریان باطل با همه هویت‌ خودش به میدان آمده و احساس خطر می‌کند، آنچه در جابه جایی قدرت این روزها مطرح بوده به نفع اسلام و دین است و کسی که این زمینه‌ها را فراهم کرده، حاج قاسم عزیز است که دشمن حتی تحمل دیدن زائران او را هم ندارد.

وی با بیان اینکه اقتدار ما به وجود ولایت، ملت قوی، مومن، صابر و صادق است، تاکید کرد: ملت ایران با ایمان، قدرت و بصیرت پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: سرسپردگان در قیام خونین ۱۹ دی قم می‌خواستند سر تا پای ایرانی‌ها اروپایی شود اما انقلاب اسلامی به این هجمه‌ها پایان داد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف مهم پیش رو، حضور در انتخابات است و رسالت سنگینی برعهده داریم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: با توجه به موقعیتی که در جهان داریم، جبهه مقاومت زمانی می‌تواند قوی برخورد کند که مجلس همراه با دولت اسلامی داشته باشد.

وی بیان کرد: کسانی که محبوب خدا و به فکر ملت و اسلام باشند، وقت خود را مانند شهدا در راه اسلام و دین بگذارند باید به عرصه بیایند.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: افرادی که می‌خواهند در مسیر کمال انسانی حرکت کنند باید ضمن رعایت ایمان، تقوا و مراقبت داشته باشند چون امروز یکی از نقشه‌های دشمن، تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه پیوند با بیگانگان نوعی ظلم به خود و جامعه اسلامی است، تصریح کرد: هرگز منافق پیوند با ولایت ندارد و زاویه اصلی منافقان در جامعه اسلامی زاویه با ولایت و رهبری است.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه عزت ظاهری کفار هرگز مومنان را فریب نمی‌دهد افزود: مومنان با صلابت و عزت در مقابل کفار می‌ایستند چون یکی از ارکان جهاد در مقابل دشمن، ایستادن و مقاومت کردن است.

وی با بیان اینکه خداوند اهل تقوی را دوست دارد، عنوان کرد: تنها پیوندهایی ماندگار است که براساس تقوا باشد

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور