?استاندار خراسان‌جنوبی گفت: دستگاه قضا، یکی از مهمترین حوزه‌های خدمتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه گرامیداشت شهدای هفتم تیر، تقدیر از قضات نمونه و تجلیل از خانواده معظم شهدای دادگستری استان خاطرنشان کرد: دستگاه قضا به دنبال توسعه عدالت در جامعه می باشد.
?وی تأکید کرد: در همین ایام اخیر، اقدامات قوه قضائیه و رضایتمندی از رئیس این قوه، باعث شد مردم به شخصی رأی بدهند که در رأس این دستگاه فعالیت کرده است.
?استاندار ضمن تبریک انتخاب مردم، خاطر نشان کرد: حضور مردم پای صندوق های رأی و مشارکت بالا در انتخابات در حالی رقم خورد که تبلیغات بسیار شدیدی برای جلوگیری از این حضور حداکثری صورت گرفته بود.
?ملانوری با تأکید بر این که مردم مثل همیشه به صحنه آمدند و رأی قاطعی دادند، گفت: مردم خراسان‌جنوبی با ۷۴.۳ درصد، رتبه اول مشارکت در انتخابات را کسب نمودند و ۸۱ درصد آرای مردم به آیت الله رئیسی اختصاص داشت.
?وی ضمن آرزوی توفیق برای دولت آینده، از تلاش های مجریان انتخابات، هئیت های بازرسی، دستگاه های امنیتی و قضایی، متنفذین، ائمه جمعه و جماعات، رسانه ها و مردم در جریان انتخابات قدردانی کرد.
?استاندار در بخش ابتدایی صحبت هایش، استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را مهمترین اتفاق قرن نامید و گفت: در دورانی که سیاستمداران بزرگ دنیا، استقرار حکومت های دینی را در جوامع بشری، منتفی می دانستند، انقلاب اسلامی با حاکمیت نظام الهی بر کشور، تغییر نگرشی اساسی در فکر تحلیل‌گران سیاسی جهان ایجاد کرد.

?ملانوری تصریح نمود:دشمنان به واسطه همین اقدام طوفانی انقلاب و موج بزرگی که به پشتوانه رهبری حضرت امام (ره) و همراهی مردم ایجاد شد، از همان ابتدای کار به دنبال سست کردن پایه های نظام بودند.
?وی ادامه داد: معاندان به همین منظور در همان سال های اول انقلاب، ترور و حذف شخصیت های تأثیرگذار نظام را در دستور کار خود قرار دادند.
?به گفته وی؛ جنگ تحمیلی هم که به صورت نابرابر، حکومت های بزرگ دنیا را با تمام تسلیحات نظامی در برابر نظام جمهوری اسلامی قرار داد، به واسطه ساقط کردن انقلاب بود.
?استاندار متذکر شد: دشمن غافل از این بود که نظامی که اساس کار خود را بر پایه حاکمیت خداوند بنا کرده، با خون شهیدان بیمه و محکم تر می شود.
?ملانوری با اشاره به این که هدف اصلی نظام جمهوری اسلامی، توسعه عدالت اجتماعی بود، گفت: انقلاب اسلامی شکل گرفت تا با عدالت محوری و انصاف، حق مظلوم را بگیرد و مردم با خیال راحت در این نظام زندگی کنند.
?وی با تأکید بر این که عدالت محوری رضایتمندی بیشتری ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: مردم به دنبال امکانات و رفاهیات زیادی نیستند بلکه تمایل دارند خدمات به صورت عادلانه توزیع شود.
?به گفته وی؛ این نظام برپایه توسعه عدالت اجتماعی، رفع استضعاف و بردن خدمات به دورترین نقاط برای بهره مندی مردم شکل گرفته است.
?استاندار تأکید کرد: شهادت عزیزانی همچون شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید مطهری و… که با هدف تضعیف پایه های مدیریتی نظام شکل گرفت، توفیقات بیشتری را رقم زد.
?ملانوری گفت:بعد از گذشت ۴۰ سال، انقلاب، خیلی از ملت های دنیا را بیدار کرد.
?وی با بیان این که ایران اسلامی در حال حاضر به لحاظ استقرار امنیت، بهترین کشور است، ادامه داد: ایران در بحث تجهیزات نظامی و امنیتی، دانش هسته ای، نانو تکنولوژی ها و… از پیشرفته ترین کشورهای جهان می باشد.