شهردار بیرجند گفت: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های این دوره از مدیریت شهری توجه به بافت تاریخی، هویت شهر بیرجند و بازآفرینی آن است.

 مهدی بهترین در بازدید از بازار و بافت تاریخی بیرجند که به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی و جمعی از مدیران و کارشناسان شهرداری انجام شد، با تاکید بر برخورداری یکسان شهروندان از امکانات شهری افزود: اماکن تاریخی با توجه به هویت تاریخی موجود در آن ظرفیت خوبی به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارد که امیدواریم با همراهی سایر نهادهای ذیربط، گامی بلند در جهت معرفی این اماکن به شهروندان و گردشگران برداریم.

وی بیان کرد: احیای بافت تاریخی در سیما و مبلمان شهری نقش بسیار مهم و اثرگذاری دارد و شناسایی جذابیت‌های بخش گردشگری به توسعه مرکز استان کمک زیادی می‌کند.

شهردار بیرجند گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و همکاری اداره کل میراث فرهنگی امیدواریم به نتایج مطلوبی در احیای بناهای تاریخی، توسعه و بهبود فضای فرهنگی و بافت‌های فرسوده در راستای معرفی بافت تاریخی بیرجند به شهروندان و گردشگران برسیم.

وی با اشاره به بازسازی ورودی بازار بیرجند از سمت میدان امام خمینی (ره) و سه راه اسدی اضافه کرد: بازسازی ورودی‌های بازار بیرجند به شکل سنتی که شان و قدمت بازار بیرجند حفظ شود نیز یکی از اولویت‌های شهرداری و میراث فرهنگی است.

در پایان این بازدید مقرر شد با انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری بیرجند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، طراحی و مرمت برخی از بناهایی که قابلیت استفاده برای گردشگران را دارد از جمله سرای امینی با هدف ساماندهی بافت تاریخی انجام شود.