#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به بهره‌برداری از ظرفیت کشورهای همسایه است تا آنچه در گذشته کمتر توجه شده، مورد تاکید قرار گیرد.

 جواد اشرفی در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل گمرکات استان افزود: لذا جلسات و کارویژه‌های خاصی در این حوزه در حال برگزاری است.

وی حرکت دولت در جهت استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه را پرشتاب توصیف کرد و گفت: با توجه به نقش و جایگاه ویژه گمرک در این امر خطیر، انتظار است که موضوعات مرتبط پر انرژی پیگیری شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان به‌صورت ماهانه با حضور سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان جلساتی را برگزار می‌کند.

وی افزود: در جلسه گذشته که مشهد مقدس بود، مقرر شد از این به بعد یک نماینده از بخش خصوصی و نماینده گمرکات نیز در جلسه حضور داشته باشند ضمن آنکه نماینده مرزبانی از سطوح ملی در این جلسات حضور خواهد یافت.

اشرفی با اعلام اینکه جلسه بعدی به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد گفت: هدف از برگزاری این جلسات، حل مشکلاتی است که در مرزهای سه استان با حوزه افغانستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در جلسه مشهد به این نکته تاکید شد که خراسان جنوبی در حوزه افغانستان نسبت به دو استان دیگر هم‌مرز، دست برتر را دارد زیرا خراسان رضوی علاوه بر افغانستان با ترکمنستان و سیستان و بلوچستان نیز در کنار افغانستان با پاکستان همکاری دارد اما خراسان جنوبی به‌صورت تخصصی در حال همکاری با افغانستان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: مرز خراسان جنوبی به لحاظ تجاری بیش از دو استان دیگر است لذا گمرک ماهیرود برای ما اهمیت خاصی دارد.

وی بیان کرد: هفته جاری نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه درخصوص احصای ظرفیت‌های کشاورزی در حوزه افغانستان خواهیم داشت.

اشرفی گفت: استانداری‌ها نماینده ویژه‌ای در امور افغانستان را به نماینده ویژه رئیس جمهور معرفی می‌کنند تا صفر تا صد مسائل حوزه افغانستان را پیگیری کند.

وی افزود: از دل تحریم‌ها فرصت‌هایی برای کشور ایجاد می‌شود که باید از آن نهایت استفاده را برد و یکی از آنها ترانزیت است لذا باید با حضور پر قدرت صنعت حمل و نقل، فرآیند ترانزیت را فعال کنیم و بتوانیم تحولی در اقتصاد کشور و منطقه رقم بزنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در سفر اخیر معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه به خراسان جنوبی و پیرو مکاتبه‌ای با امضای استاندار، خواسته‌های استان در حوزه وزارت امور خارجه ارائه شد ضمن آنکه ایشان در جلسه وزیر جهاد کشاورزی نیز حضور خواهند یافت.

وی گفت: عزم و حرکت دولت بر آن است که عقب‌ماندگی گذشته جبران شود لذا در مجموعه استان همکاری و همیاری وجود دارد و این گوی و میدان خدمت  فراهم است.

اشرفی تاکید کرد: باید نیروهای گمرک به‌صورت چرخشی در مرز کار کنند تا انرژی لازم را داشته باشند زیرا اگر نیرو سال‌های متمادی در مرز رفت و آمد کند، فرسایش را به دنبال خواهد داشت لذا باید تدابیر لازم در این خصوص انجام شود.

وی خطاب به مدیرکل جدید کمرگات خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت مرزهای چهارگانه استان استفاده شود، اظهار امیدواری کرد: با معرفی مدیرکل جدید گمرکات، فصل نوینی از توسعه و تحول در حوزه اقتصادی استان رقم بخورد.

در این نشست ضمن تقدیر از حسن رحیمی‌زاده در دوران تصدی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی، محمد کوه‌گرد به عنوان مدیرکل جدید گمرکات استان معرفی شد.