#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 عملیات آبرسانی به مجتمع آبرسانی علی آباد لوله بیرجند با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور آغاز شد.

 مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی  در این آیین گفت: این طرح با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد که علاوه بر شهرک فرهیختگان بیرجند، هشت روستا از محل این مجتمع از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

مهدی هنری افزود: اسفهرود، علی آباد لوله، رزگ، میرعلی، مزگ، فوداج، الادر و فراشان از جمله روستاهایی هستند که آب آن‌ها از محل این مجتمع تامین خواهد شد.

وی عنوان کرد: این پروژه با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان و بسیج سازندگی اجرایی خواهد شد و در دهه فجر سال جاری هم به صورت کامل افتتاح خواهد شد.

هنری با اشاره به اینکه طبق تفاهم‌نامه طرح بسیج آبرسانی با وزارت نیرو اجرای ۲۶ مجتمع آبرسانی استان با اعتبار ۲۵۶ میلیارد تومان با مشارکت بسیج سازندگی انجام خواهد شد، اضافه کرد: از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی پنج مجتمع آبرسانی در استان آغاز شده است و در مجموع عملیات اجرایی این ۲۶ مجتمع آبرسانی طی ۳۰ ماه آینده به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

وی افزود: بسیج سازندگی آبرسانی این تعداد مجتمع آبرسانی را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای اجرا می‌کند که در مجموع قیمت تمام شده آن ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت تمام شده پیمانکاران بخش خصوصی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف شرکت در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به این استان سفر کرده است.

سردار فدوی همچنین عصر امروز از نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات روستاییان در محل ساختمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بازدید کرد.