خراسان جنوبی هر ده سال یک بار زلزله بالای ۵ و نیم ریشتر را تجربه می‌کند.

 آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در ستاد پیشگیری، هماهنگی

خراسان جنوبی ما رتبه یک زلزله را در کشور دارد و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بشرویه گفت: استان ما رتبه یک زلزله در کشور دارد و در هر ده سال یکبار زلزله بالای ۵ و نیم ریشتر را شاهد هستیم.
وی از همه دستگاه‌ها خواست در زمان زلزله به وظایف خود به درستی عمل کنند و افزود: شهرداری در طول سال باید به ساخت اماکن اضطراری اهمیت دهد و شورا‌ها نیز این امر را مهم بشمارند.
آخوندی ضمن قدردانی از همکاری مردم، هیئات مذهبی، معتمدین و اعضای مدیریت بحران شهرستان افزود: در استان بیش از ۸۸ هزار واحد روستایی داریم که حدود ۴۰ هزار واحد آن نامقاوم است و برای آن حتی اعتبار در قالب تسهیلات و بخشی بلاعوض تامین می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی زلزله‌های اخیر موضوعاتی را از قبیل افزایش سقف تسهیلات بازسازی، افزایش سقف کمک‌های بلاعوض بازسازی و تسهیل شرایط دریافت تسهیلات از قبیل رفع مشکل قرمز بودن فرم ج را پیگیری کرده ایم.
آخوندی گفت: درحال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و افرادی که ازاین فرصت استفاده کنند ۲۰ میلیون تومان تسهیلات و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض معیشتی به آن‌ها داده می‌شود.
علی زاده فرماندار شهرستان بشرویه نیز گفت: پس از وقوع زلزله در شهرستان بشرویه ۶ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند که در این تیم‌ها از شهرستان‌های فردوس و سرایان نیز حضور داشتند.
وی افزود: در روستا‌هایی که نگرانی و اضطراب مردم بیشتر بود و دچار خسارت‌های جزئی شده بودند از جمله کرند، غنی آباد و رقه اقلام امدادی از قبیل چادر و وسایل گرمایشی توزیع شد.
فرماندار بشرویه افزود: شب گذشته ۱۵۴ چادر، ۲۷۸ موکت، ۱۵۱ چراغ گرمایشی و ۲۱۰ پتو در بین مردم زلزله زده توزیع شد.
علی زاده با بیان اینکه در سطح شهر بشرویه و ارسک هیئت‌های مذهبی و شورا‌های اسلامی پای کار آمدند از صبر و شکیبایی مردم و از اعضای مدیریت بحران، امام جمعه بشرویه، مجموعه سپاه، هیئت‌های مذهبی، موکب امام رضا، معتمدین، مداحان، شورای اسلامی و خبرنگاران قدردانی کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور