مادر شهید «علیرضا حسینی» که مهمان مردم خراسان جنوبی است امروز همزمان با روز دانشجو پس از ۳۳ سال مزار فرزندش در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند را در آغوش گرفت.

 آیین تکریم و استقبال از خانواده این شهید تازه شناسایی شده و یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند روز سه‌شنبه همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو با حضور خانواده‌ شهدا، دانشجویان، دانشگاهیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، شماری از مسوولان و اقشار مختلف مردم در مزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد.

خانواده شهید علیرضا حسینی شب گذشته بدو ورود به خراسان جنوبی در فرودگاه شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان قرار گرفتند.

شهید علیرضا حسینی از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس بود که ۱۴ سال پیش همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پس از تشییع بر دستان مردم این دیار در بیرجند به خاک سپرده شد.

این شهید بزرگوار متولد شهر ری استان تهران است که در سن ۲۱ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

شهید علیرضا حسینی در لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا (ع) ارتش جمهوری اسلامی خدمت کرد و سال ۱۳۶۷ به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مادر این شهید تازه شناسایی شده که از تهران به بیرجند آمده است، گفت: من فقط یک فرزندم را دادم و اگر نیاز باشد خودم و فرزندان دیگرم را هم در راه اسلام و کشور فدا می‌کنم.

“رباب موحد” با ابراز تشکر از مردم خراسان جنوبی در گرامی‌داشت فرزند شهیدش افزود: مصیبت من که از مصیبت حضرت زینب (س) بیشتر نیست و افتخار می‌کنم فرزندم را برای وطنم اهدا کرده‌ام.

وی گفت: برخی مادران شهدا سه تا چهار فرزند خود را برای پایداری این کشور فدا کردند که در قبال آنها خجالت می‌کشم و به عنوان مادر شهید، کوچک همه شما دانشجویان، اساتید، مردم، مسوولان و نیروهای نظامی و انتظامی هستم.

مادر شهید حسینی اضافه کرد: فرزند ما داوطلب رفت تا نامردها وارد کشور نشوند اما الان دشمن پنهان شده و نمی‌تواند این عظمت را ببیند.

وی از مردم خواست تا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر دهند و گفت: دشمن بداند که هرچه شهید بدهیم باز هم داوطلب می‌آییم.

موحد افزود: علیرضا از من خواست که بعد از ازدواج با همسرش در مشهد زندگی کنند که من هم قبول کردم، وقتی جبهه رفت فقط یکبار آمد و بار دیگر که رفت نیامد اما امروز بعد از ۳۳ سال مجاور امام رضا (ع) آرمیده است و شما مردم برای علیرضا مراسم دامادی گرفتید.

وی گفت: ما هر سال برای امام حسین (ع) نذری داده‌ایم و این بار فرزندمان را برای امام حسین (ع) دادیم، مردم بیرجند هم فرزندم را تکریم کردند و علیرضا همین جا می‌ماند و من هم به بهانه زیارت امام رضا (ع) به بیرجند می‌آیم.

برادر و خواهر شهید حسینی هم از حضور چشمگیر مردم بیرجند در آیین گرامی‌داشت برادرشان تقدیر کردند.

مردم خراسان جنوبی در هفته‌های اخیر نیز میزبان خانواده‌های سه شهید احراز هویت شده در شهرستان‌های بیرجند و زیرکوه بودند.

آبان امسال خانواده چند شهید جاویدالاثر (گمنام) در کشور هویت شهیدان خود را پس از سال‌ها انتظار بازیافتند که از این تعداد چهار شهید در خراسان جنوبی است.

در این مدت آیین استقبال از خانواده شهیدان «جهانگیر نقدی‌پور» اهل استان خوزستان و شهید «حسین بابایی» اهل خراسان رضوی در بیرجند و شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» اهل استان اصفهان در حاجی‌آباد شهرستان زیرکوه برگزار شد و مردم استان مانند آیین تشییع این شهیدان، در استقبال از خانواده معظم شهدا نیز با حضور چشمگیر خود مهمان‌نوازی کردند.