عنایت به لزوم مطالعه، تحقیق و پژوهش در راستای تکمیل اطلاعات مربوط به بیابان لوت استان، فاز دوم شناسایی پوشش گیاهی و اندازه گیری تنوع زیستی بیابان لوت پایان یافت.

 زهرا رضایی ملکوتی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت استان در این خصوص گفت: بیابان به منطقه ی وسیع و خشکی گفته می شود که پوشش گیاهی، حیات و میزان بارندگی در آن کم است. در عین حال انواع متنوع و گوناگون گیاهانی که خود را با شرایط سخت بیابان وفق داده اند بسیار ارزشمند و قابل تأمل هستند.

او افزود: در همین راستا و با عنایت به اهمیت پژوهش و مطالعه در این زمینه، پایگاه میراث جهانی بیابان لوت استان از اعتبارات ملی با همکاری دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه بیرجند فاز نهایی شناسایی پوشش گیاهی و اندازه گیری تنوع زیستی بیابان لوت شامل تنوع زیستی، شناسایی گونه ها، تعیین پراکنش جغرافیایی، رج بندی گونه ها و … را به اتمام رساند.

ملکوتی گفت: ثبت بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو، وظیفه و مسئولیت ما را در قبال حفاظت و نگهداری از آن بسیار سنگین می کند و به دلیل ویژگی های خاص جغرافیایی و تاریخی، بسیار ضروری است که توجه بیشتری به اقدامات مدیریتی، حفاظتی و نظارتی لوت گردد که در این میان بیابان لوت به عنوان میراث جهانی برای پایداری و حفاظت منطقه بسیار مؤثر است

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله