April 25,2024 | ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

KHABARVAHONAR

اخبار ویژه
تبلیغات

ثبت ملی سیلوی گندم بیرجند

ثبت ملی سیلوی گندم بیرجند

معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی از ثبت ملی سیلوی گندم بیرجند خبر داد علی شریعتی منش از ثبت ملی سیلوی گندم بیرجند خبر داد. ?شریعتی منش افزود: احداث این اثر در سال ۱۳۵۰ توسط شرکتی از کشور رومانی آغاز شد و در سال ۱۳۵۳ به اتمام رسید. علی شریعتی منش افزود: ساخت این سیلو از سال۱۳۵۰ […]

معاون میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی از ثبت ملی سیلوی گندم بیرجند خبر داد

علی شریعتی منش از ثبت ملی سیلوی گندم بیرجند خبر داد.
?شریعتی منش افزود: احداث این اثر در سال ۱۳۵۰ توسط شرکتی از کشور رومانی آغاز شد و در سال ۱۳۵۳ به اتمام رسید.

علی شریعتی منش افزود: ساخت این سیلو از سال۱۳۵۰ توسط شرکتی از کشور رومانی آغاز شد و در سال ۱۳۵۳ به اتمام رسید .

وی با بیان اینکه این سازه از بتن ساخته شده افزود: بتن توسط کارگران ساخته و سپس به کمک جرثقیلی به ارتفاع ۴۰ متر که در این مکان ساخته شده، به بالای سیلو و کندوها منتقل شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان ساختمان سیلو را در زمان خود مرتفع ترین سازه شهر بیرجند دانست و گفت: این سیلو با ظرفیت گنجایش ۵۰۰۰ تن گندم در ۹ کندو ساخته شده و با داشتن ۵ ایستگاه، ارتفاع آن به اندازه ۱۵ طبقه ساختمان های معمولی است

شریعتی منش افزود : شیوه ذخیره گندم ، پیرایش و پاکسازی آن به همراه تجهیزات کارگاهی و ایمنی سیلو بسیار جالب و واجد اهمیت است.

وی یکی از وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را ثبت بناها و ساختمان های دانست که در دوره ورود صنعت به ایران با طرح های نو و مصالح جدید ساخته شده اند.

پیش از این منبع آب شهر قاین و کوره هافمن بیرجند در فهرست میراث معماری صنعتی کشور به ثبت رسیدند.

.