فرمانده انتظامی خوسف از کشف ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ ستاد کاظم صادقی گفت: ماموران انتظامی شهرستان خوسف اخباری را مبنی بر نگهداری تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کارخانه‌ای در شهرک صنعتی این شهرستان دریافت کردند که بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و پلیسی، محل نگهداری دستگاهای استخراج ارز دیجیتال را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضایی با رعایت حقوق شهروندی این محل را بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف گفت: ماموران در بازرسی و پاکسازی از این محل ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است گفت: ارزش ریالی این اقلام غیرمجاز توسط کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۳۰ قطعه پرنده کمیاب و انواع کالای قاچاق در قاینات 

فرمانده انتظامی شهرستان قاینات هم گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری ۳۰ قطعه مرغ “مینا” و انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال را در این شهرستان کشف کردند.

سرهنگ محمود زال بیکی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان قاینات هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو ۳۰  قطعه مرغ مینا و تعدادی البسه خارجی قاچاق را کشف کردند که در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قاینات گفت: کارشناسان ارزش پرنده‌های کمیاب و کالای قاچاق کشف شده را بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این زمینه پرونده‌ای تشکیل و متهم دستگیر شده به مقام قضایی معرفی شد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی نیروی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمیته همراهی و همکاری تمامی نهادها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است.