نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز آبروی نظام جمهوری اسلامی به‌ دست مدیران است که فقط آبروی یک شخص نیست بلکه آبروی اسلام محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در جلسه اخلاق مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد اظهار داشت: مدیران می‌توانند با تدبیر صحیح، مواضع درست، مدیریت و بندگی خدا بیش از پیش آبرو نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه اشتباه گرفتن راه رفاه و راحتی، باعث بروز آسیب‌هایی در زندگی اجتماعی می‌شود افزود: انسانی سالم است که فطرتش را سالم نگه داشته و بر اساس عقل عمل کرده باشد.

امام جمعه بیرجند، از جهان به عنوان یک مرض‌خانه یاد کرد که انواع بیماری‌های انسانی در آن غوغا می‌کند و گفت: مومن یا همان انسان سالم، راحتی را نمی‌جوید مگر در لقای پروردگار که ریشه‌های وحیانی و فلسفی دارد.

وی با تاکید بر اینکه افراد هدف‌دار در زندگی از تمام غم‌های عالم راحت هستند اظهار داشت: سکوت و خلوتی که انسان بین خود و خدا ایجاد می‌کند آرامشی در پی دارد که می‌تواند او را از بسیاری این آفات حفظ کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: رشد نهایی فکر و عقل انسانی در چنین خلوتی است که انسان در آن به راحتی می‌رسد.

وی به برخی راه‌های تزکیه نفس اشاره کرد و افزود: روزه گرفتن یکی از این راه‌ها است که در ماه مبارک رمضان به صورت نسبی آزمایش مختصری می‌شویم و به هر مقداری که میزان خوراک کم شود چشمه‌های صفا در وجود انسان باز می‌شود و شهوات و وسوسه‌ها را مهار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ماه رمضان یک اسوه و الگو است و چه بهتر که در باقی ایام هم انسان بتواند به تزکیه برسد اضافه کرد: ما انسان‌ها در طول زندگی گرفتار وسوسه‌ها هستیم لذا باید خود را  امتحان کنیم و ببینیم چقدر گرفتار شهوات می‌شویم وگرنه همین خیالات ما را می‌کشد.

وی لذت‌های دنیایی را راهی برای رفع دردها دانست و گفت: این لذت‌ها راحتی نیست بلکه بیداری که در آن قلب انسان نورانی شود راحتی و لذت نهایی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه در این دنیا هیچ مالکیتی واقعی نیست جز مالکیتی که برای خدا است تصریح کرد: وقتی اسم کسی را رئیس می‌گذارند و گمان می‌کند تافته جدابافته است این ریاست وجود خارجی ندارد یک مساله اعتباری است نه حقیقی لذا رئیس و مرئوس یک موضوعی است که باید بر اساس آن امور تنظیم شود.

وی افزود: در صورتی که خدا همه چیز را برای انسان خلق کرده است ولی انسان خود را فدای مادیات می‌کند در حالیکه باید از قید و بندها آزاد باشد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بین جوانان گنج‌هایی است که باید استخراج شوند اظهار داشت: بسیاری صدام‌ها، یزیدها، معاویه‌ها و فرعون‌ها بودند که به جایی نرسیدند و جز لعن برایشان چیزی باقی نماند، پس باید نفس سرکش تسلیم عقل و خدا شود و از یاقی‌گری‌ها دست بردارد.