#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرماندار بیرجند گفت:در دنیای کنونی اگر  حوزه دانش بنیان را جدی نگیریم سهمی از تولید نخواهیم داشت.

، فاضلی فرد فرماندار بیرجند در جلسه هماهنگی و تبادل نظر رفع موانع وتولید با پیوست فناوری مشکلات شرکت‌های دانش بنیان شهرستان بیرجند گفت: اولویت امروز ما مسئله اقتصادی است.

وی افزود: ما در استان افتخارمان  این  است که سرمایه انسانی فرهیخته داریم و توانسته ایم طی این سال‌ها در حوزه نرم‌افزاری ظرفیت سازی کنیم.

فرماندار حلقه مفقوده در حوزه دانش بنیان را نبود  سخت افزار و تجاری سازی محصولات دانش بنیان دانست و افزود: باتوجه به سخت افزار‌ها می‌توان خلق ثروت کرد.

فاضلی فرد با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی محصولات انحصاری مانند زرشک و زعفران وجود دارد که در هیچ کجای دنیا نظیر آن نیست افزود: تا محصولی دانش‌بنیان نباشد رقابت‌پذیر هم نخواهد بود لذا ما برای تجاری سازی این محصولات با کمک شرکت‌های دانش بنیان باید وارد عرصه جدیدی از رقابت‌های اقتصادی شویم.

وی گفت: از ابتدای راه باید به تولید پیوست فناوری داد تا در در زمینه اقتصادی بتوانیم پابرجا بمانیم.

فرماندار بیرجند افزود:با نگاه بخشی نگری و سربرگ اداری نمی‌توانیم به شرکت‌های دانش بنیان کمک کنیم، باید در میدان عمل در کنار نخبگان بود.

وی با بیان اینکه کمیته تسهیل و رفع موانع و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باید هرچه سریعتر تشکیل شود گفت: در این کمیته می‌توانیم مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش بنیان و فناور را احصا و در مورد رفع مشکلات هر چه سریعتر با نظر کارشناسی تصمیم بگیریم.

در این جلسه نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان و فناور از  سختی صدور مجوزها، کاغذبازی‌های اداری و نبود زیر ساخت‌ها به عنوان عمده مشکلات خود گفتند.