مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تا مهر سال آینده عملیات ساخت و تکمیل ۶ آموزشگاه شهرستان قاینات به اتمام می‌رسد و این مدارس افتتاح می‌شود.

محمدعلی واقعی روز دوشنبه در ششمین روز از هفته شوراهای آموزش و پرورش در سفر به شهرستان قاینات و نشست با مسوولان آموزش و پرورش این شهرستان افزود: با بهره‌برداری از این ۶ طرح آموزشی، ۳۹ کلاس درس به فضاهای آموزشی قاینات اضافه می‌شود و بیش از یک هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: این ۶ آموزشگاه در روستاهای اسلام آباد، شاهیک، اسفشاد، خنج و شهرهای آرین شهر و قاین در دست ساخت است که تا سال آینده تکمیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدرسه، کانون اصلی تعلیم و تربیت است از این رو همه سیاستگذاری‌ها در حوزه تعلیم و تربیت باید در مدرسه محقق شود.

وی با اشاره به کمک ۳۰۰ میلیون تومانی خیر نیک‌اندیش و مدرسه‌ساز قاینی برای توسعه دبستان ۸ کلاسه روستای محمدآباد علم قاین عنوان کرد: با مشارکت این خیر ارجمند چهار کلاس دیگر به مجموعه کلاس‌های دبستان اضافه می‌شود و ۲۷۸ دانش‌آموز دوره‌های ابتدایی و پیش دبستانی روستای محمدآباد علم از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

واقعی افزود: همچنین با مشارکت مردم نیک‌اندیش، خیر و مومن روستای کرقند قاین نمازخانه دبستان این روستا احداث می‌شود.

وی گفت: این نمازخانه با زیربنای ۱۲۰ متر مربع و مشارکت ۳۰۰ میلیون تومانی مردم خیر این روستا احداث می‌شود و ۱۸۷ دانش‌آموز پسر دوره ابتدایی این دبستان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: معلمان دلسوز و زحمت‌کش در کمال اخلاق و با عشق، در ایام سخت کرونا به رسالت آموزشی و پرورشی خود در سراسر استان به خوبی عمل کرده‌اند و چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه می‌دارند.

وی گفت: معلمان سختکوش و فداکار خراسان جنوبی تمامی خطرات و تهدیدات کرونا را به جان خریده‌اند و با وجود کمبود امکانات و تجهیزات زیرساخت‌ها در برخی روستاها و مدارس، صمیمانه و مسئولانه در خدمت فرزندان هستند تا نسلی مومن، دانا، کارآفرین و دارای مهارت را تربیت کنند.

۱۷۲ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۳۴ آموزشگاه تحصیل می‌کنند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.