مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی در خصوص شدت فعالیت سامانه بارشی ۷۳ تیم امدادی در استان به حالت آماده باش درآمدند.

سید ابوالحسن میرجلیلی  گفت  سازمان هواشناسی در خصوص رگبار و رعد و برق، بارش باران و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در استان هشدار داده است.
وی بیان کرد: امروز به فرمانداران، دستگاه های اجرایی و عملیاتی استان اخطاریه هواشناسی ابلاغ شد و نیروهای ستادی نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه تا صبح سه شنبه هفته جاری در حالت آماده باش قرار خواهند داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال احمر، آتش نشانان، تکنسین های اورژانس، راهداران و واحدهای پلیس راه در حالت آماده باش هستند.
وی گفت: دستگاه های مربوط تمهیدات لازم را برای مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، صاعقه، وزش تندباد یا هر گونه حادثه احتمالی دیگر در دستور کار قرار می دهند.
میرجلیلی افزود: مردم نیز باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی به کار گیرند و از سفرهای غیرضروری و تردد در مسیر رودخانه ها در این مدت خودداری شود.
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی هم گفت: سامانه بارشی از عصر امروز (شنبه) وارد استان می شود و طبق پیش بینی ها بارندگی های قابل ملاحظه ای در پیش است.
فاطمه زارعی افزود: فعالیت این سامانه بارشی تا سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
وی گفت: با نفوذ و تقویت زبانه های سیستم پرفشار در روزهای دوشنبه و سه شنبه علاوه بر کاهش قابل ملاحظه دما و وزش بادهای شدید و بارش باران، بارش برف نیز در استان پیش بینی می شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: اوج سامانه بارشی از ظهر روز یکشنبه تا دوشنبه خواهد بود.
وی اظهار داشت: به تدریج از امروز تا ظهر دوشنبه با نفوذ امواج ناپایدار وزش بادهای شدید، گرد و خاک و رگبار و رعد و برق را در استان شاهد خواهیم بود و بارش تگرگ در ارتفاعات دور از انتظار نیست.
سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به ناپایداری جوی از فردا (یکشنبه) تا سه شنبه در استان های شرق و جنوبشرق کشور خواستار به کارگیری تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله