رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: به دلیل افزایش تصادفات منجر به فوت ناوگان باربری در محورهای مواصلاتی شهرستان طبس، طرح ممنوعیت تردد شبانه خودروهای سنگین در این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ علیرضا رضایی  اعلام کرد: با توجه به افزایش تصادفات منجر به فوت ناوگان باربری در ۴۸ ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی شهرستان طبس که ۱۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند؛ از امروز به مدت ۱۰ روز طرح ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از ساعت ۲۴ تا ۵ صبح به مرحله اجرا درآمد.

وی بیان کرد: این محدودیت تردد به استثنای کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی است.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در کنار تلاش پلیس ضروری است رانندگان به قوانین و مقررات پایبند باشند و پلیس را در تامین ایمنی سفر، افزایش آرامش تردد و تسهیل در عبور و مرور یاری دهند.

بر اثر برخورد پژو ۲۰۶ با کامیون کشنده بامداد دیروز در کیلومتر ۸۵ محور طبس به یزد، پنج نفر شامل راننده و سرنشینان خودروی سواری در دم جان باختند که علت این حادثه انحراف به چپ خودروی سواری ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی تشخیص داده شد.

جاده‌های شهرستان طبس پرتردد است و روز یکشنبه (۲۱ شهریور) نیز در برخورد کامیون کشنده با اتوبوس در محور طبس – بشرویه چهار نفر در دم کشته و ۶ نفر مصدوم شدند که شمار فوتی‌ها به پنج نفر افزایش یافت.

علت این حادثه هم از سوی کارشناسان پلیس راه، انحراف به چپ کامیون کشنده ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی تشخیص داده شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.