مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی  گفت: در راستای تحقق برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه های درمانی سازمان بیمه سلامت ایران، چاپ دفترچه های درمانی در کلیه صندوق های بیمه ای از تیرماه ۱۴۰۰ متوقف می شود.

دکتر علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی در نشستی با بیان اینکه برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه های درمانی سازمان بیمه سلامت در حال اجرا می باشد، گفت: در اجرای این برنامه، چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت ماه و در صندوق روستائیان و عشایر از ابتدای خردادماه سال جاری متوقف شد.

اربابی ادامه داد: مطابق با برنامه سازمانی و در راستای تحقق این برنامه، چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق های بیمه ای کارکنان دولت و سایراقشار سازمان بیمه سلامت نیز از ابتدای تیرماه سال جاری متوقف خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت تصریح کرد: بیمه شدگان عزیز این صندوق ها که اوراق دفاتر آنان به پایان رسیده باشد، با داشتن کدملی می توانند از خدمات درمانی مورد نیاز خود از طریق نسخه الکترونیک بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: استفاده از اوراق موجود در کلیه دفترچه های بیمه صندوق های مختلف سازمان بیمه سلامت در صورت داشتن اعتبار، تا آبان ماه سال ۱۴۰۰ مقدور و پس از آن خدمات فقط به صورت درج نسخه الکترونیک قابل ارائه خواهد بود.

این مقام مسئول تاکید کرد: باتوجه به اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، کلیه پزشکان در مطب ها، درمانگاه ها و بیمارستان ها ملزم به تجویز الکترونیکی دارو و خدمات می باشند.

علی اربابی گفت: بیمه شدگان و هم استانی های عزیز می توانند پاسخ سوالات خود را در خصوص بیمه سلامت از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ دریافت کنند و برای اطلاع از اعتبار بیمه پایه درمانی خود نیز می توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را با تلفن همراه خود شماره گیری نمایند.

وی در پایان به سامانه های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://eservices.ihio.gov.ir/esc و با قابلیت های احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده کلیه نسخ و امکان مشاهده ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده و سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات این سازمان به آدرس shekayat.ihio.gov.ir و سامانه نظام پیشنهادهای مردمی سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس http://qms.ihio.gov.ir/people/createsuggestion در دسترس عموم مردم قرار دارد.