#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: توسعه یافتگی و خروج استان‌های کمتر توسعه‌یافته از جمله خراسان جنوبی از محرومیت، نگاه کلان در سطح ملی را می‌طلبد.

علیرضا عباس‌زاده  در جلسه جمع بندی مصوبات سفر علی نیکزاد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه اظهار داشت: امروز در گام دوم انقلاب و در آغاز چهل سالگی دوم نظام، همراهی، همدلی و همسویی مجلس و دولت برای مردم کشور که صاحبان انقلاب هستند، نوید بخش دوران طلایی و امیدبخش است.

وی عنوان کرد: هم در دولت مردمی و همچنین مجلس انقلابی شعار عدالت و پیشرفت با رویکرد محرومیت‌زدایی در دستور کار است.

عباس‌زاده با تاکید بر ضرورت توجه ویژه مجلس انقلابی با نگاه سیاست‌های دولت ایران قوی به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور، اضافه کرد: حضور نایب رئیس مجلس برای رفع مشکلات مردم و توسعه استان فرصت مغتنمی است.

وی با اشاره به اجرای محور بیرجند – نهبندان، گفت: طبق دستورالعمل سازمان مدیریت، ماده ۵۶ به طرح‌های بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص داده می‌شود که این مهم نشان از نگاه‌های قبلی است چراکه پروژه‌هایی که از بیت المال بیشتر استفاده کرده‌اند در حال حاضر هم از ظرفیت‌های ملی بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌های راه خراسان جنوبی نتوانسته پیشرفت فیزیکی خوبی داشته باشد که با این طرح باید همچنان در نوبت استفاده از منابع ملی باشد.

وی گفت: بخش عمده‌ای از اعتبارات کشور خارج از شورای برنامه‌ریزی استان‌ها است و اعتبارات مصوب در مرکز توزیع می‌شود که می‌طلبد نگاه ویژه‌ای برای برقراری توازن در مناطق محروم کشور برقرار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: امیدواریم برکات حضور نایب رئیس اول مجلس در خراسان جنوبی، گام موثری برای محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق کشور باشد، چرا که خراسان جنوبی جزو مناطق محروم و کمتر برخوردار است که حضور مسوولان کشوری در این منطقه به رفع محرومیت، کمک می کند.