رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت:صبح امروز پنج هزارو ۷۰۰ واکسن آنفولانزا در شهرستان‌های استان توزیع شد.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این تعداد واکسن به افراد واجد شرایط از جمله پرسنل بهداشت و درمان، مادران باردار، بیمارن خاص ، مراکز نگهداری بهزیستی و  زندان بصورت رایگان تزریق می شود.

او افزود: از این تعداد واکسن هزار و ۷۰۵ دوز برای پرسنل بهداشت و درمان، ۵۷۰ واکسن برای بیماران خاص و ۲۱۰ عدد برای مراکز نگهداری بهزیستی و ۲۷۵ واکسن برای زندان‌ها در سطح استان توزیع شداه است.

دهقانی با بیان اینکه برای مادران باردار ۳ هزار و ۹ واکسن در اختیار مراکز بهداشتی قرار گرفته است اظهار کرد:  واکسن  آنفلوآنزا شامل همه مادران باردار نمی شود و فقط برای مادرانی که زمینه بیماری خاص و یا افزایش وزن دارند تعلق می گیرد که از طریق خود مراکز بهداشت با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: سهمیه افراد عادی و افراد بالای ۶۵ سال هنوز دریافت نشده و پس از دریافت واکسن آنفولانزا برای این افراد هزینه و روش خرید آن اعلام خواهد شد و همشهریان به داروخانه‌ها مراجعه نکنند.

او افزود: توزیع این واکسن فقط در داروخانه‌های تعیین شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد و اگر افراد خارج از این چرخه دریافت کنند مورد تایید وزارت بهداشت نخواهد بود.