#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: مساله فلسطین مبتنی بر آرمان‌های انقلابی، دینی و ایمانی ملت ایران بوده و دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قیام شجاعانه آنان، وظیفه همه کشورهای جهان اسلام است.

 جواد قناعت روز جمعه در مراسم روز قدس که پس از راهپیمایی مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی در مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیز استکبار و صهیونیسو بین‌الملل است.

وی گفت: روز قدس از افتخارات جمهوری اسلامی و ملت ایران است و تنها کشوری که از اول انقلاب و طی چهار دهه گذشته، پای قدس و مردم مظلوم فلسطین ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با اعلام روز قدس توطئه مهم آمریکا و صهیونیسم شکسته شد و آنان فکر می‌کردند که قدس برای همیشه فراموش شده و رژیم  اشغالگر اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی تثبیت شده است.

وی اظهار داشت: ناگهان زلزله‌ای به پا خواست و امام راحل با نامگذاری روز قدس، به همه فهماند که قدس همواره مساله اول مسلمین است، با این نامگذاری برای همه مشخص شد که قدس به عنوان قبلگاه اول مسلمین باید در اختیار مسلمانان باشد و روزی از دست اشتغالگران به فضل الهی نجات پیدا خواهد کرد.

قناعت گفت: با نامگذری روز قدس، این روز به محور وحدت امت اسلامی حول محور آرمان فلسطین تبدیل شده است و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ارتباط معناداری دارد که مسلمان همچنانکه روزه خود را قطع نمی‌کند، آرمان فلسطین را نیز ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه روز قدس در حقیقت استراتژی امام راحل در حمایت از فلسطین و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین است بیان کرد: روز قدس پرده غفلت را از دیدگان کشورهای خاکزده کنار می‌زند و ظهور زیباترین تجلی وحدت ملت ایران با امت اسلامی است.

قناعت افزود: نگاه جمهوری اسلامی ایران به منطقه قدس، یک نگاه تاکتیکی یا یک نگاه صرف استراتژی و سیاسی هم نیست، بلکه مساله، عقیده مردم ملت ایران است که اثبات کردند طرفدار مظلوم هستند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی ملت فلسطین در بازگرداندن حق خود دشوارتر از پیروزی ملت ایران در استقرار نظام جمهوری اسلامی نیست گفت: مساله غزه، مساله یک قطعه سرزمین یا مساله جغرافیایی نیست بلکه مساله بشریت، انسانیت و جهان اسلام است که یک رژیم جعلی، خونخوار، کودکش و غیرقانونی یک ملت را از سرزمین خود بیرون کند و انواع جنایت‌ها را مرتکب شود و بشریت و جهان به اصلاح متمدن غرب، آرام از کنار آن بگذرند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و غرب در قضیه فلسطین و در بسیار قضایای دیگر به جامعه جهانی دروغ می‌گویند و غرب مبتنی بر دروغ و فریب است و بدانند که فلسطین از بحر تا نهر است.

وی روز قدس را نماد صف‌بندی حق و عدل در مقابل باطل توصیف کرد و گفت: روز قدس روز فریاد دفاع از آرمان فلسطین علیه صهیونیسم غاصب است که به وسلیه قدرت‌های استکباری به جان امت‌ اسلامی افتاده است.

قناعت افزود: روز قدس به معنای واقعی کلمه روز بین‌المللی اسلامی است و بیش از ۶۰ سال است که تلاش می‌کنند فلسطین را از نقشه‌های جغرافیایی حذف کنند و انقلاب اسلامی ایران این نقشه را نقش بر آب کرد.

وی گفت: مردم مظلوم فلسطین در روز قدس احساس می‌کنند که ملت‌های جهان اسلام پشتیبان آنان هستند، آنان با یک دلگرمی به مبارزه خود ادامه می‌دهند و امروز جهان اسلام با محوریت ام‌القرای اسلام یعنی ایران اسلامی، راهکار مقاومت را برای احقاق حقشان در پیش گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: روز قدس یک حرکت بسیار عمیق و پرمعنا است و یک راهپیمایی ساده نیست بلکه این حضور، حماسه و درک و شعور ملت‌های مسلمان به‌ویژه ملت غیور ایران اسلامی است که نباید این حضور را فقط یک راهپیمایی ساده ببینیم بلکه خلق حماسه و در حقیقیت خونی تازه است که در رگ‌های امت اسلام دمیده می‌شود.

وی ادامه داد: روز قدس، روز خنثی کردن توطئه فراموشی مساله فلسطین است.

قناعت با اشاره به چند نکته کلید در مساله فلسطین گفت: نکته اول، فرضیه مطلوب اسلامی است، مبارزه برای آزادی فلسطین جهاد فی سبیل الله است و محدود کردن مبارزه فلسطین به مساله فلسطینی و عربی خطای فاحش و استراتژیک است.

وی متذکر شد: روز قدس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که بسیاری از معادلات جهانی به نفع آرمان آزادسازی فلسطین تغییر پیدا کرده و رژیم اسرائیل بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌کند که موجودیت جعلی آن در خطر اضمحلال است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز اجماع‌سازی در میان جامعه فلسطینی درباره مقاومت به عنوان تنها راهکار نجات آزادسازی فلسطین ضروری است و با امضای سازش نامه صلح از سوی سازمان آزادی بخش فلسطین در ۱۵۹۳ میلادی و تغییر راهبردی این سازمان از مقاومت مسلحانه به گفت و گوی سیاسی برای حل بحران، جامعه فلسطینی در این زمان دچار دوگانگی و اختلاف نظر شد.

وی افزود: امروز مردم فلسطین به این نتیجه رسیده‌اند که راهکار سازش نتیجه نمی‌دهد و اکنون اکثریت قاطع مردم فلسطین راهکار مقاومت را در پیش گرفته‌اند و آن را تنها راه پایان دادن به اشتغال می‌دانند.

قناعت گفت: در کتاب‌ها آمده، هر خواسته و مطالبه‌ای اگر تبدیل به آرمان شود یعنی در آستانه پیروزی است و الان این فضا در معادلات جهانی ملت‌های مسلمان برای آزادی فلسطین، از حالت خواسته خارج و تبدیل به یک آرمان شده است.

وی گفت: دومین نکته کلیدی در موضوع فلسطین، هدف مبارزه است یعنی مبارزه آزادی همه سرزمین‌های فلسطین از بحر تا نهر و بازگشت همه فلسطینان به کشورشان است که این هدف مبارزه یعنی همه سرزمین‌ها فلسطین از دست رژیم صهیونیستی آزاد شود.

قناعت ادامه داد: با توجه به اجماعی که در ملت فلسطین ایجاد شده این روزها شاهد عملیات‌هایی در شهرهای مختلف این کشور و مشارکت افرادی از داخل سرزمین‌های اشتغالی سال ۱۹۴۸ میلادی و کرانه باختری هستیم که نشان می‌دهد که باور مقاومت در میان مردم فلسطین در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه سومین نکته کلیدی درخصوص موضوع فلسطین، اعتماد نکردن به جوامع غربی است گفت: باید از اعتماد به دولت‌های غربی در مجامع جهانی وابسته به آن پرهیز کرد چرا که دولتمردان غربی قابل اعتماد نیستند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: شناخت دشمن اصلی دنیای اسلام و معرفی آن همواره در بیانات مقم معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته و معرفی دشمن اصلی جهان اسلام کار نخبگان و خواص است.

وی متذکر شد: آنچه بیش از هر چیزی اذهان حقیقت‌طلب و آزاده را متحیر می‌کند، پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب از حوادثی است که امروز گریبان دنیای غرب را نیز گرفته و نمونه آن پرورش گروهک‌های تروریستی است که امروز بلای جان خود کشورهای غربی شده است.

قناعت گفت: اصل قضیه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و جامعه اسلامی، صهیونیسم و استکبار جهانی است اما جمهوری اسلامی ایران برخلاف برخی کشورها به برکت خون شهدا و حمایت مردم عزیزمان این حرف را به صراحت می‌زند که حق با مردم مظلوم فلسطین است.

وی افزود: چهارمین نکته، ترفند علیه مقاومت است یعنی راه‌اندازی جنگ‌های داخلی، ترفندهایی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت است و روز قدس، روز صف‌بندی حق و اسلام در مقابل ظلم و صهیونیسم و نظام سلطه است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آمریکا، صهیونیست‌ها و مستکبران عالم نه به شیعه و نه اهل سنت علاقه‌مند هستند و با هر دو دشمنی دارند؛ هرجا مسلمانی با نام خدا و ایمان اسلامی در مقابل زرگویان بایستد، دشمنی می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید خواص به‌ویژه اهل قلم  و علمای شیعه و سنی دقت کنند و هدف و دشمن اصلی که آمریکا و صهیونیسم است، را بشناسند و فریب نظام سلطه را نخورند تا شاهد درگیری‌های داخلی در صفوف مسلمین نباشیم.

قناعت افزود: این راهکار را امام راحل فرمودند که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا و نیز رژیم صهیونیستی بکشید لذا اگر ملت‌های مسلمان خلاف آن را عمل کنند، یعنی برنامه‌های و نقشه‌های دشمن را اجرا می‌کنند.

وی عنوان کرد: پنجمین نکته کلیدی درخصوص مساله فلسطین، سیاست عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است که باید با این رژیم مبارزه و آن را نابود کرد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه روز قدس، تیری بر قلب توطئه فراموشی فلسطین است گفت: سال‌هاست که جهان غرب سعی می‌کند مساله قدس فراموش شود و روز قدس تیری به قلب این توطئه است.

وی ادامه داد: با پای کار بودن جهان اسلام و محوریت ایران اسلامی بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب، امروز شاهد اجماع جهانی برای نجات فلسطین هستیم که با حماسه و حضور مردم در روز قدس این توطئه‌ها خنثی می‌شود.

قناعت ششمین نکته کلیدی درخصوص مساله فلسطین را حمایت همه‌جانبه ذکر کرد و گفت: همه باید ملت فلسطین را برای تداوم مبارزه یاری کنند و قطع روابط دپیلماسی، اقتصادی و سیاسی ملت‌های مسلمان با اسرائیل سند حقانیت آنان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین است که این موضوع وظیفه همه کشورهای اسلامی است.

وی افزود: آخرین نکته کلیدی همه‌پرسی است و فلسطین باید با همه‌پرسی از همه ادیان و اقوام اداره شود، به امید اینکه در آینده نزدیک شاهد این پیروزی جهان اسلام باشیم.