#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

امام جمعه موقت بیرجند گفت: برخی می‌خواهند مسائل منطقه‌ای، نفوذ و مسائل امنیتی کشور را به برجام پیوند دهند در حالی که در برجام، موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌ها مطرح است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) افزود: اینها ۲ ماهیت جدا از هم است و آدرس غلط دادن توسط فضای مجازی دشمنان و برخی سرسپردگان آنان در داخل قطعا به نفع دشمنان است.

وی گفت: دستگیری سربازان آمریکایی در حریم آبی کشور، حمله به مقر دیرالزور، حمله به عین‌الاسد، هدف قرار دادن مقر تروریست‌ها در اربیل عراق همه اینها مصادیق قاطع، منطقی و تدابیر امنیت ایران اسلامی است.

امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه با قوت و تضامین مشخص و همراه با راستی‌آزمایی توسط دولتمردان ما دنبال می‌شود اما در حفظ حریم امنیتی خودمان و مسایل منطقه‌ای سر سوزنی کوتاه نخواهیم آمد.

وی به ۲۰ فروردین ۱۳۵۹ سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا اشاره کرد و افزود: براساس تفسیر آیات قرآن کریم در هزار و ۴۰۰ سال قبل، ارتباط و تعامل با دشمنان ممنوع است چرا که دشمن همیشه دشمنی خود را دارد.

حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سرسپردگی محض به آمریکا داشتیم و با دستور صریح امام راحل در ۲۰ فروردین ۱۳۵۹ قطع ارتباط با آمریکا صادر شد که از آن زمان تاکنون هرچه از دست‌شان برآمده از دشمنی دست برنداشته‌اند.

وی اظهار داشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز اعتراف می‌کند که خروج آمریکا از برجام، تروریست اعلام شدن سپاه پاسداران و ترور سردار سلیمانی نه تنها مانع ایران نشد بلکه موجب توسعه برنامه هسته‌ای ایران و بدتر شدن شرایط آمریکا در منطقه شده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمنان خودشان اعتراف می‌کنند که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تعداد گروه‌های تحت حمایت ایران در کشورهای منطقه ۴۰۰ درصد افزایش یافته که این موضوع بعد از برجام و ‌ترور سردار سلیمانی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر در ۱۹ فروردین ماه ۱۳۵۹ ادامه داد: این شخصیت از اندیشه انقلاب اسلامی در عراق حمایت می‌کرد و تعامل فرهنگی بین ایران و عراق نتیجه خون این عالمان بزرگوار است.

حجت‌الاسلام نوفرستی به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ و شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ نیز اشاره کرد و گفت: باید همه ما از این شهدا در مسایل معرفتی الگو بگیریم و ادامه دهنده راهشان باشیم.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی برای نیروهای مسلح ما الگو است و حضور ایشان در انسجام و اتحاد نیروهای مسلح نقش موثری داشت، وجود این شهید در مجموعه‌های نظامی مانند وجود سردار سلیمانی موجب افتخار است.

امام جمعه موقت بیرجند همچنین با اشاره به حادثه تروریستی حمله به روحانیون جهادگر و هتک حرمت حرم رضوی گفت: شهیدان اصلانی و دارایی و جانبار پاکدامن دغدغه رسیدگی به مشکلات مردم را داشتند و با اقدامات جهادی خود همیشه در یک تصویر بودند.

وی بیان کرد: عالمان و شهدای جهادگر حجج‌الاسلام اصلانی و دارایی و جانبار پاکدامن اقدامات موثری و جهادی در حاشیه شهر مشهد انجام دادند.

حجت‌الاسلام نوفرستی به دیدار اخیر قاریان و حافظان قرآن کریم با رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که ماه رمضان ماه گسترش بی‌نهایت رحمت الهی است و باید نهایت استفاده را از این ماه پر خیر و برکت برای تقریب به خداوند متعال ببریم.

وی افزود: خداوند روزه را برای تقرب به خودش واجب کرده همچنین ماه رمضان ماه نزول و بهار قرآن است.

خطیب جمعه بیرجند قرآن کریم را معجزه ابدی و دین اسلام را دین ابدی دانست و گفت: معارف و دستورات قرآن کریم برای نیازهای بشر در همه دوران‌ها پاسخگو است و نجات دهنده انسان در مسایل فردی و اجتماعی بوده لذا فاصله گرفتن از قرآن باعث بروز مسایل مختلف خانوادگی و اجتماعی می‌شود.