به منظور احیای طرح گردشگری عشایری، مسیرهای گردشگری در مناطق عشایری شهرستان خوسف ۸ مرداد ماه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، در این که با حضور صالحی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان همراه با مسئولین امور عشایر و محیط زیست شهرستان برگزار گردید، مسیرهای گردشگری عشایری شهرستان از مناطق عشایری اعم از دق حوض بند، دق کج وند، منطقه ییلاقی مهرخش، چاه امید و چاه گنبد به صورت حضوری بازدید و فرصت‌ها، پتانسیل‌ها و مسیرهای خاص گردشگری عشایری بررسی گردد.

علی صالحی مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف گفت: گردشگری عشایر یکی از شاخه‌های گردشگری است که به تازگی در ایران به آن توجه شده است. تجربه زندگی در میان ایل برجسته‌ترین ویژگی این نوع گردشگری است.

وی افزود: زیست‌بوم‌ها عشایر اعم از جلگه‌ای و کوهستانی به دلیل ویژگی‌های خاص فرهنگی اجتماعی و آداب‌ورسوم و نیز چشم‌اندازهای زیبای طبیعی دارای پتانسیل بسیار خوبی جهت جذب توریسم است.

صالحی بیان داشت: جلوه‌های طبیعی و انسانی موجود در محیط زندگی عشایر، این گروه را به‌عنوان یکی از جاذبه‌های خاص و چشمگیر گردشگری مطرح کرده است. کوچ عشایر همواره یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود. عشایر و نوع زندگی آن‌ها، زبان، موسیقی، غذاهای محلی، پوشاک، ترانه، صنایع دستی، موسیقی آیینی و لباس‌های محلی به همراه آیین‌هایی مانند جشن‌های محلی و عروسی مواردی بوده که همیشه مشتاقان بسیاری را به سوی خود دعوت کرده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله