امام جمعه موقت بیرجند گفت: بزرگترین اقدام امام راحل پس از پیروزی انقلاب، تشکیل نظام جمهوری اسلامی بود که رکن اساسی آن مردم هستند.

 حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که سومین روز دهه فجر در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، افزود: امام خمینی (ره) درباره جایگاه مردم ایران فرمود: «من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین (ع) هستند».

وی گفت: با توجه به سخنان امام راحل، ما امروز دورنمای صدور انقلاب اسلامی را در جهان مستضعفان و‏‎ ‎‏مظلومان بیش از پیش می‌بینیم.

خطیب جمعه بیرجند با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اعیاد رجب و سالروز میلاد امیر مومنان حضرت علی (ع) اظهار داشت: باید هوشیار باشیم و دشمن را به‌خوبی بشناسیم تا جریان دشمن‌شناسی در جامعه به اوج خود برسد.

وی ادامه داد: در جنگ رسانه‌ای و ترکیبی دشمن باید حاج قاسم‌وار عمل کنیم و خطاب به دشمن بگوییم از آنان نمی‌هراسیم و مرد میدان مبارزه با شما هستیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: رهبر معظم انقلاب بیشترین هدایت‌ها را دارند و امروز روشنگری و روشن نگهداشتن افکار و اذهان همه مومنین واجب است.

وی افزود: امروز مردم در سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم صهیونیستی به حرکت درآمدند که نتیجه صدور انقلاب اسلامی است و ملت ایران تاکنون خوش درخشیده‌اند اما توقع امیر مومنان و امام زمان (عج) از ما این است که کامل بدرخشیم و به اوج قله که همان اتمام و اکمال دین است، برسیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: طرفداران امیر مومنان (ع) باید در این جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن، پشتیبان هم باشند و اگر غیر این باشد غفلت است لذا باید در پناه هم زندگی کنیم و این مقدمات وصول به ولایت عظمای الهی است.

وی ادامه داد: باید پیامبر و اهل بیت (ع) و ولی امر زمان را بشناسیم و برای تحقق اهداف متعالی آنان تلاش کنیم زیرا دشمن درصدد است بزرگترین ارکان جامعه اسلامی را که مردم هستند، از ولایت جدا کند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: امروز اگر بخواهیم مولود کعبه را معرفی کنیم برتر از امام راحل نداریم زیرا زندگی امام علی (ع) در وجود ایشان معرفت پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه ولایت اصل دین است افزود: کسی که منتظر باشد، دل در گرو مولود و موعود کعبه داشته باشد و زمینه ظهور را فراهم می‌کند اجر و پاداش او مانند کسی است که شب‌ها زنده‌داری کرده و در خونش غلتیده است

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اهمیت اعتکاف و آثار آن گفت: همه معتکفان و زائران اهل بیت (ع) باید موعود و مولود کعبه را بشناسند تا راه خیر و سعادت را گم نکنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور