#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: کمک‌های مومنانه مردم خراسان جنوبی به آسیب‌دیدگان کرونا در یک سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و به همت همین مردم در جشن گلریزان سال گذشته ۱۲۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان نیز آزاد شدند.

“حمید ملانوری” شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد خراسان جنوبی که به صورت مجازی و پخش از شبکه خاوران برگزار شد، با اشاره به حضور مدیران دستگاه‌ها، فرمانداران، فعالان اقتصادی و خیرین در این مراسم گفت: با کمک این بزرگواران ۷۸ نفر از افرادی که به دلیل جرایم غیرعمد در حبس به سر می‌برند، آزاد خواهند شد.

وی افزود: ما از مکتب شهید سلیمانی که متاثر از مکتب اسلام و انقلاب است، آموخته‌ایم که هرچه داریم را هزینه کنیم تا عزت و آزادی انسان‌ها حفظ شود.

استاندار خراسان جنوبی حفظ آزادی مردم را شعار اصلی انقلاب دانست و اظهار داشت: کسی که جنایتی مرتکب می‌شود یا خطایی انجام می‌دهد، مستحق مجازات است و باید حبس شود تا مردم از جرم او خلاصی پیدا کنند.

وی گفت: اما متاسفانه افراد زیادی داریم که به واسطه یک اتفاق تلخ و کاملا غیرعمدی اسیر زندان شده‌اند لذا باید همت کنیم که این افراد آزاد شوند.

ملانوری با اشاره به اصالت فرهنگی و اعتقادی ایرانیان به ویژه مردم خراسان جنوبی گفت: آموزه‌های دینی و انقلابی به ما آموخته که اخلاق‌مدار، دلسوز، علاقه‌مند به هم و شریک در هم و غم یکدیگر باشیم.

وی افزود: گزارش حوزه‌های مختلف طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد، مردم خراسان جنوبی همواره در کارهای خیر و خداپسندانه پیشقدم بوده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نهم اردیبهشت سالروز تاسیس شوراهای اسلامی است گفت: شوراها نماد مشارکت و حضور و همراهی مردم هستند.

وی اظهار داشت: به پاسداشت این روز که از میوه‌های درخت پرثمر انقلاب است، مشارکت و همراهی ما باعث آزادی عزیزان زیادی خواهد شد.

ملانوری گفت: از ابتدا که در خراسان جنوبی توفیق خدمت  یافتم، با مردم عهد بسته‌ام که تمام توان خود را برای اعتلای استان به کار گیرم.

وی ادامه داد: اگر در راستای رفع مشکلات استان کاری انجام می‌شود، وظیفه ما و شکرانه توفیق خدمت است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اوایل سال و طی دیدار رییس کل دادگستری و مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان به این نکته اشاره شد که ۳۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان داریم که با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان آزاد می‌شوند.

وی افزود: این مبلغ را به نمایندگی از دولت و مردم فهیم استان تامین کردیم تا این ۳۳ نفر در عید نوروز به آغوش خانواده برگردند.

ملانوری با تشکر از اقدامات ستاد دیه و حوزه‌های متولی برای رهایی زندانیان، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان کمک کرد.

این مراسم به همت ستاد دیه و اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت مجازی برگزار شد.

هدف از برگزاری جشن گلریزان جذب کمک‌های خیرین برای تامین ۱۹ میلیارد تومان بدهی ۷۸ زندانی جرایم غیرعمد استان خراسان جنوبی و آزادسازی آنان تا پایان ماه مبارک رمضان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رییس کل دادگستری خراسان جنوبی، جمعی از مدیران کل ستادی و دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی همچنین تعدادی از خیرین و فعالان اقتصادی در این مراسم حضور داشتند.