#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

با ثبت ۶ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۹۴ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۸ ۶ خانواده دیگر داغدار کروناآزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۶۸ بیمار جدید شامل ۲۰ بستری و ۴۸ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۴ مورد از بیرجند، ۱۱ نفر از زیرکوه، ۹ نفر از درمیان، ۷ نفر از طبس، ۵ مورد از قاین و ۲ مورد از سربیشه بوده است.

وی گفت: همزمان در ۷۱۱ آزمایش سریع کرونا ۱۹۷ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده گفت: در حال حاضر ۲۶۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۵۳ نفر کرونا مثبتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر نامساعد است.

دکتر مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته ۷۵ بیمار با علائم تنقسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۵۷ بیمار شامل ۲۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۷ هزار و ۲۰۴ بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تا روز گذشته ۴۹ هزار و ۵۵۶ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۸ هزار و ۱۵۱ بیمار شد.