#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت وجود مدیریت یکپارچه و فرماندهی واحد در مرز ماهیرود تاکید کرد.

 جواد قناعت پنجشنبه شب در سفر به شهرستان سربیشه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازارچه مرزی ماهیرود فرصتی بسیار خوب برای استان و شهرستان سربیشه است اما متاسفانه برخی رویدادها در افغانستان باعث شد تا این بازارچه به صورت یک طرفه از سوی طرف مقابل بسته شود.

وی بیان کرد: در این فاصله وزارت امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان پیگیری‌هایی را انجام دادند و علاوه بر این ما نیز در این خصوص به طور غیررسمی دیدارهایی با تجار افغانستان برگزار کردیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بسته شدن بازارچه ماهیرود، فشار زیادی را به افغانستان تحمیل کرد و خسارت‌هایی را برای تجار افغان به همراه داشت، متذکر شد: بیکار شدن افراد زیادی به خاطر بستن بازارچه و پیگیری‌های همه جانبه مسوولان کشوری و استانی باعث شد تا امروز شاهد بازگشایی مجدد بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی باشیم.

قناعت با تاکید بر اینکه باید نقاط ضعف گذشته در این خصوص مرتفع شود، اظهار داشت: یکی از مشکلات گذشته، نبود مدیریت واحد در مرز بود که در این خصوص در جلسه مشترک استانداران استان‌های مرزی با وزیر کشور و وزیر امور خارجه، بر این موضوع تاکید شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد که استاندار به عنوان فرمانده و مدیریت واحد مرز تعیین شود و نماینده‌ای را در این زمینه تعیین کند که بنا به این تصمیم، در خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به عنوان نماینده استاندار در امور مرز معرفی شده است.

قناعت افزود: این موضوع باعث ایجاد هماهنگی در بین دستگاه‌های مرتبط با مرز برای جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سفر یک روزه خود به سربیشه، گفت: قبل از برگزاری این سفر نشست‌هایی در استان برگزار شد که نتیجه آن حضور و سفر استاندار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این سفر مصوبات خوبی برای بخش‌های درح، مود و مرکزی داشته‌ایم، تصریح کرد: برای این مصوبات اعتبارات خاصی گذاشته شد و مقرر گشت در زمان تعیین شده اجرایی شوند.

استاندار خراسان جنوبی در هفتمین سفر شهرستانی خود صبح امروز راهی شهرستان سربیشه شد و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام مود و افتتاح خانه سنتی مود به عنوان نخستین برنامه‌های این سفر انجام شد.
همچنین در ادامه نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع دستی و محصولات کشاورزی شهر مود، محور هریوند – مزار کاهی، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی درح، اورژانس جاده‌ای لانو، چاه‌های کشاورزی دشت خوشاب، نیروگاه بادی درح و زمین ورزشی چمن مصنوعی و استخر شنای سرپوشیده سربیشه مورد بازدید جواد قناعت قرار گرفت.

همچنین عملیات اجرایی فاز نخست مدول تصفیه خانه شهر سربیشه با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

حضور در نشست شورای اداری شهرستان و دیدار با خانوده شهدا هم از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه قناعت به شهرستان سربیشه است.