#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت محرومیت‌زدایی تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در خدمت جهادگران قرار گیرند و با تمام توان از اقدامات جهادی پشتیبانی کنند.

جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی افزود: گروه‌های جهادی یکی از برکات مقدس نظام اسلامی خارج از چهارچوب‌های اداری هستند که بیانگر تداوم آرمان‌‎های انقلاب اسلامی پس از ۴۳ سال است.

وی ادامه داد: آرمان‌های انقلاب اسلامی با این اقدامات همواره پویا و زنده است و محدود به زمان خاص نیست جوانانی که در ایام تعطیل اقدام به خدمت‌رسانی در مناطق محروم می‌کنند در همین مسیر حرکت می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: بخش روستایی به خصوص در مناطق مرزی باید مورد حمایت ویژه گروه‌های جهادی قرار گیرد زیرا تامین زیرساخت‌ها سبب ماندگاری روستاییان دراین مناطق می‌شود.

وی تاکید کرد: در مرکز استان و شهرستان‌ها جلسات تخصصی باید برای نحوه پشتیبانی گروه‌های جهادی تشکیل شود و فرمانداران تعامل لازم را در این زمینه داشته باشند.

قناعت گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی شجره طیبه بسیج هر جایی که نیاز بود حضور داشته و همواره از نظام و انقلاب پشتیبانی کرده است که در موضوع کرونا و محرومیت‌زدایی مناطق محروم این مساله به خوبی نمایان است.

وی خاطرنشان کرد: اغلب جامعه هدف جهادگران محرومین هستند و خارج از قوانین و چهارچوب‌های اداری خدمت می‌کنند.

وی تاکید کرد: حمایت از مشاغل خرد و کلان باعث توانمندی محرومان می‌شود هرچند خدمات در این زمینه اندک باشد اما در گستره استان و کشور که قرار می‌گیرد اثرگزاری قابل توجهی خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بانک‌های عامل در زمینه سرمایه در گردش و تسهیلات مشاغل خانگی از هیچ تلاشی چشم پوشی نکنند زیرا خشکسالی‌های مکرر باعث کمبود درآمد روستاییان شده و نیاز به حمایت ویژه در این زمینه است.

وی در ادامه بر تشکیل گروه‌های جهادی تخصصی در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها در کنار اقدامات عملی گروه‌های جهادی باید اقدامات تخصصی انجام دهند که امیدواریم با حمایت همه جانبه از اقدامات جهادی بتوانیم شاهد محرومیت‌زدایی از بخش‌های مختلف این استان باشیم.