#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: احترام و توجه به بزرگان و فرهیختگان اولویت اصلی فعالیت هایمان قرار گیرد.

حسین‌رضا نخعی، شب گذشته ۲۶ اردیبهشت در مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، عنوان کرد: توجه به مفاخر و بزرگان کشور و ارزش گذاری برای اقدامات آن ها، در اصل توجه به خودمان است.

، وی افزود: زمانی که کاری ارزشمند باشد، سال ها به پاسداشت، بزرگداشت و نکوداشت این انسان های فاخر، نخبه، سرآمد، اندیشمند و برگزیده همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی می پردازیم.

وی با اشاره به اینکه دانشمندان و پدارن علم بسیاری در کنارمان هستند که نباید از وجود پر خیر و برکت آن ها غافل شویم، ادامه داد: توجه، محبت و ارادت به مقام بزرگ و شامخ این افراد که از جان و دل تلاش می کنند و مانند خورشیدی در جامعه می درخشند و چراغ هدایت عموم مردم هستند، وظیفه همه ما است.

نخعی با تاکید بر این که احترام و توجه به این بزرگان اولویت اصلی فعالیت هایمان قرار گیرد، اظهار کرد: مسئولین نیز باید در این جلسات نقش پررنگ‌تر و حضور گسترده تری داشته باشند.

محمود رمضانی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: همواره بر ایرانی بودن خود می بالیم، به جهت فرهنگ غنی این کشور و شخصیت های بزرگی که این فرهنگ را حفظ کردند.

وی با بیان این که یکی از این شخصیت ها حکیم ابوالقاسم فردوسی است، ادامه داد: اگر تلاش های فردوسی و شاهنامه به عنوان شاهکار عظیم او نبود، الان نمی توانستیم به زبان فارسی صحبت کنیم.

به گفته وی این کشور به جهت موقعیت جغرافیایی همواره مورد تهاجم اقوام مختلف قرار گرفته اما غنای فرهنگی ایران، موجب اثرگذاری در فرهنگ سایر اقوام شده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: به دلیل حضور گسترده اعراب، زبان عربی در کشور مسلط شد اما تلاش های حکیم ابوالقاسم فردوسی و سایر بزرگان فرهنگی کشور، موجب ماندگاری زبان فارسی در این کشور شد.

وی با اشاره به اینکه این بزرگان وظیفه خود را در قبال فرهنگ کشور انجام دادند، اظهار کرد: همه ما نیز موظف به صیانت از زبان فارسی هستیم و از تمامی دستگاه های اجرایی و فرهنگ دوستان درخواست می کنم برای نجات زبان فارسی از برخی آسیب ها ورود کرده و در کنار مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حفظ آن تلاش کنیم.